|
کدخبر: 262257

فیلم صدا و سیما از خرید مردم، سکانس تبلیغاتی بود

شهربانو امانی_فعال سیاسی اصلاح طلب

صدا و سیما و برنامه های آن طی سالهای اخیر افول بسیاری پیدا کرده و حتی رئیس جدید رسانه ملی هم به این موضوع اذعان دارد، این بدان معناست که شاید دیگر صدا و سیما ملی نیست! مخاطبان رسانه ملی به حدی رسیده که  بعد از تحویل سال ۱۴۰۱ بسیاری تنها برای شنیدن صدای اذان و دعای افتتاح سال جدید تلوزیون را روشن می‌کردند. در افطار و سحر و تمامی ساعات شرعی آقایان در تلوزیون صحبت می‌کردند همان کسانی که می‌گفتند اگر شاه یک ساعت در روز تلوزیون را به ما بدهد اذان پخش می‌کنیم و می‌دانیم که می توانیم با مردم وارد گفت‌وگو شویم.

امروز تمام شبکه‌های دیداری و شنیداری و لشگر سایبری در اختیار طیفی خاص قرار دارد  البته از ابتدای انقلاب هم  با توجه به سیاست‌های کلی کشور برنامه تولید می‌شد. با این حال می‌بینیم که صدا و سیما به نوعی مردم را به مخاطبان شبکه‌های برون مرزی تبدیل می‌کند.

با وجود شبکه‌های اجتماعی، صدا و سیما هر تولیدی داشته باشد مردم راه خود را می‌روند و حرف خود را می‌زنند اما برخی برنامه ها مثل کلیپ اخیری که منتشر شد توهین به شعور مردم است ، دیده می شود گاهی نیروهایی را به عنوان هنرپیشه می‌آورند و سعی دارند حرف خود را از این طریق به گوش مردم برسانند و تیزرهای تبلیغاتی تولید می کنند.

شهربانو امانی

از صدا و سیما تمنا دارم به مردم توهین نکند و مردم را بیشتر از این خشمگین نکند حالا که در کنار مردم نیستند این شکاف را عمیقتر نکنند چراکه نمک پاشیدن روی زخم مردم نامردی است. حکمرانی خوب پیشکش لااقل به شعور مردم توهین نکنند.

 گروهی فکر می‌کردند چون آقای جبلی از بدنه سازمان صدا و سیما است حتما مخاطب را می‌شناسد اما با توجه به برنامه هایی که تولید می شود پیداست که گویی در بر همان پاشنه می‌چرخد. با این تفاسیر می توان نتیجه گرفت عده‌ای در تمام شئون کشور دخالت می‌کنند و تصمیم می‌گیرند و پاسخگو نیستند و برای صدا و سیما هم چهارچوب و خط قرمزی گذاشته‌اند و این دایره آنقدر تنگ است که حتی صدای مردم هم شنیده نمی‌شود و هیچ برنامه‌ای با نظر خواهی از مردم تولید نمی‌شود.

این فیلم دقیقا یک سکانس از بازی تبلیغاتی بود. خودشان می‌گویند که خبرنگار ما به فروشگاه رفته است ولی سه خانم آنجا آماده بودند. من نمی‌دانم که چرا این خانم‌ها به این بازی‌ها تن می‌دهند ؟ برچه اساسی می توان باور کرد که آنها از مردم عادی هستند؟ گمانه زنی ها که در حال حاضر حاکی از آن است که یکی از خانم های حاضر در کلیپ تبلیغاتی همان خانم فرماندار معروف است.  نمی‌دانم که چرا صدا و سیما علاقه دارد که مردم را بیش از این عصبانی کند. مردم دوست دارند اعتراض مسالمت آمیز داشته باشند و اگر هم نقدی دارند با زبان منطق مطرح کنند اما با این سبک پروپاگاندا و تبلیغات رسانه ملی مردم را به پرخاشگری دعوت می‌کند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها