|
کدخبر: 259294 نسترن فراهانی

استاد دانشگاه تهران در گفتگو با گسترش نیوز مطرح کرد:

مشکلات اقتصادی ربطی به مخبر و محسن رضایی ندارد/ آخرین نهاد تصمیم گیرنده در برجام دولت است

استاد دانشگاه تهران اظهار کرد: هیچ ارتباط جدی میان نقش افراد در تیم اقتصادی دولت سیزدهم در وضعیت و مشکلات اقتصادی وجود ندارد؛ اینکه آقای رضایی در دولت است یا محمد مخبر معاون است یا اسحاق جهانگیری معاون اول است یا وزیر اقتصاد این فرد یا آن فرد است ارتباط چندانی با مشکلات ندارد یک سری سیاست های کلان است که متاسفانه امروز کشور را در این باتلاق گرفتار کرده است.

سیاست مشکلات اقتصادی ربطی به مخبر و محسن رضایی ندارد/ آخرین نهاد تصمیم گیرنده در برجام دولت است

پس از نقدهای اخیری که به دلایل متفاوت به تیم اقتصادی دولت و رفتار بعضا غیرکارشناسانه آنها اطلاق می شود، بازهم غالب گمانه زنی ها و تحلیل ها به سمت و سوی گره اقتصادی ناشی از سیاست خارجی کشور می رود، این در حالی است که برجام همان برجام روحانی است اما با نتیجه ای متفاوت. حال باید ببینیم آیا دولت سیزدهمی ها می توانند به وعده خود مبنی بر گره نزدن اتفاقات برجامی به سفره مردم عمل کنند یا بازهم مردم تنها قربانی کشمکش میان سیاستمداران در این سو و آن سو می شوند.

شورای عالی امنیت ملی تصمیم گیرنده برجامی است

صادق زیباکلام استاد دانشگاه تهران در مورد اینکه دست دولت درحال حاضر چه میزان در پیشبرد مذاکرات باز است، گفت: حتی یک دانش آموز دوره ابتدایی هم در ایران می داند که مذاکرات برجام و برنامه های هسته ای و توافق مجدد و مذاکره با آمریکا به آخرین نهادی که ارتباط پیدا می کند دولت است. شاید در گذشته نقش دولت بیشتر بود مثل دولت اول آقای روحانی اما همه ما می دانیم که مدت ها است اراده دولت به معنای قوه مجریه از جریان مذاکرات برجام کنار گذاشته شده و نقشی ندارد و شورای عالی امنیت ملی است که در مورد مذاکرات هسته ای تصمیم گیری می کنند.

اثر گذاری دولت درامور کلان اقتصادی کم شده است

وی با اشاره به اینکه برخی مذاکرات برجامی را هنوز علل گره های اقتصادی می دانند افزود: در مورد وضعیت اقتصادی هم نیازی نیست فوق لیسانس اقتصاد داشته یا کارشناس اقتصادی باشید. در گذشته دولت ها در اثر گذاری اقتصادی نقش بیشتری داشتند ولی هر قدر که ما به ۱۴۰۱ نزدیک تر و نزدیکتر شدیم اثر بخشی دولت ها و تاثیر گذاری دولت ها و مجلس در امور کلان اقتصادی کمتر و کمتر شده است. تمامی مشکلاتی که ما امروز داریم مثل مشکلاتی است که در دوران آقای روحانی داشتیم. بنابراین باید دید چه اسباب و عللی وضعیت اقتصادی کشور را به این روز کشانده، من معتقدم سیاست های کلان استراتژیک نظام است که وضع کشور را به این صورت در آورده است و ربط زیادی به دولت ها پیدا نمی کند.

مشکلات اقتصادی ربطی به مخبر و رضایی ندارد

زیباکلام در پایان گفت: هیچ ارتباط جدی میان نقش افراد در تیم اقتصادی دولت سیزدهم با وضعیت و مشکلات اقتصادی وجود ندارد؛ اینکه آقای رضایی در دولت است یا محمد مخبر معاون است یا اسحاق جهانگیری معاون اول است یا وزیر اقتصاد این فرد یا آن فرد است ارتباط چندانی با مشکلات ندارد یک سری سیاست های کلان در کشور وجود دارد که متاسفانه امروز کشور را در این باتلاق گرفتار کرده است.

  • دانش آموز ارسالی در

    از هشت فرمان برای مافیای خودرو چه خبر؟ بچه ها وقتی دکتربازی می کنند لباس س فید می پوشند و گوشی پزشکی دستشون و ژست د کتری و فکر می کنند دکتری یعنی همین
    حالا رئیسی مثل بچه ها ژست رئیس جمهوری م ی گیره و هر کجا می ره دستور میده و فرمان صادر می کنه و فکر می کنه رئیس جمهوری یع نی همین!

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها