|
کدخبر: 258993

مراسم تحلیف ریاست جمهوری ماکرون

ماکرون امروز (شنبه) برای دومین بار رسما و به عنوان رئیس جمهوری فرانسه سوگند یاد کرد.

سیاست مراسم تحلیف ریاست جمهوری ماکرون

 امانوئل ماکرون در یک مراسم با پوشش تلویزیونی که در کاخ الیزه پاریس برگزار شد، توسط لوران فابیوس، رئیس شورای قانون اساسی فرانسه سوگند یاد کرد.

فابیوس گفت: من در اینجا شما را رئیس جمهوری اعلام می‌کنم.

امانوئل ماکرون برای دومین بار پیروز انتخابات ریاست جمهوری فرانسه شده و برای یک دوره پنج ساله بار دیگر کرسی الیزه را از آن خود کرده است.

مردم فرانسه چهارم اردیبهشت برای شرکت در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری بر سر صندوق‌های رای حضور پیدا کردند.

نتایج شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری فرانسه نشان داد ماکرون با کسب ۵۸.۲ درصد آرا نسبت به رقیب خود لوپن با ۴۱.۸ درصد پیروز شده است.

ماکرون در این مراسم تاکید کرد که دوره جدید ریاست جمهوری او با نوعی نگرانی و تفرقه در جامعه فرانسه همراه شده و از بین بردن این نگرانی و تفرقه مستلزم احترام و همبستگی برای ایجاد یک قرارداد اجتماعی و زیست محیطی مولد است.

وی متعهد شد که تلاش بیشتری برای تبدیل فرانسه به مستقل‌ترین کشور در مواجهه با چالش‌های قرن انجام دهد.

ماکرون افزود: ما وضعیت فرانسه را برای زندگی بهتر خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در مرحله آتی برای تقویت توان ارتش فرانسه و مقابله آن با همه خطرات تلاش خواهد شد، خاطرنشان کرد: ملت فرانسه یک طرح روشن را برای آینده، استقلال و پیشرفت علمی کشور خود انتخاب کردند.

رئیس جمهوری فرانسه درباره موفقیت در انتخابات ریاست جمهوری و پیروزی در دور دوم نیز تصریح کرد: تصمیم ملت فرانسه برای انتخاب من، بخشی از تاریخ ملت فرانسه است و ضروری است که تمامی آرزوهای افرادی که ما را انتخاب کرده‌اند، برآورده کنیم.

منبع: ايسنا

ارسال نظر