|
کدخبر: 257223

ادعای انگلیس درباره کمک نظامی به اوکراین

«جیز هیپی» معاون وزیر دفاع انگلیس روز چهارشنبه تائید کرد که این کشور از آغاز جنگ اوکراین ۴۵۰ میلیون پوند کمک نظامی به این کشور اختصاص داده است.

هیپی در پاسخ به سووال «لیلا موران» نماینده حزب لیبرال دمکرات که درباره جزئیات کمک‌های نظامی انگلیس به اوکراین پرسید گفت که به دلیل حساسیت تحولات جنگ در این کشور، امکان ارائه جزئیات نیست اما در کل بالغ بر ۴۵۰ میلیون پوند به اوکراین کمک شده است.

انگلیس از زمان آغاز جنگ اوکراین، به بازیگر فعالی در عرصه این نبرد تبدیل شده و با اتخاذ مواضع ضد روسی، ارسال تسلیحات و تجهیزات نظامی و اعمال تحریم‌ علیه روسیه به تنش‌ و درگیری‌ها دامن زده است.

بن والاس وزیر دفاع انگلیس دو روز پیش با ایراد سخنانی در مجلس گفت که این کشور تاکنون ۵ هزار موشک‌ ضد تانک و ۵ سامانه پدافند هوایی در اختیار اوکراین قرار داده و قصد دارد تا تعدادی خودروی زرهی برای شلیک موشک‌های ضد هوایی به این کشور  ارسال کند.

والاس با بیان این ادعا که جنگ اوکراین چهره واقعی رئیس جمهوری روسیه را برای اروپایی‌ها برملا ساخت مدعی شد: «پوتین  قصد دارد تا مردم اوکراین را نابود کند و ما نباید بگذاریم او به اهدافش برسد»

این درحالیست که گفته می‌شود انگلیس آموزش نیروهای اوکراینی در خاک این کشور را آغاز کرده و نگران است که دیگر متحدان ناتو، اوکراین را مجبور کنند که هر چه سریع‌تر به حل و فصل درگیری با روسیه بپردازد. طبق گزارش‌ها، اما لندن هرگونه ایده امضای توافق صلح با روسیه را رد می‌کند و در مقابل اصرار دارد که کی‌یف باید اول از همه در قدرتمندترین موضع ممکن قرار بگیرد.

وزیر امور خارجه انگلیس امروز از کشورهایی که به گفته او مخالف تهاجم روسیه به اوکراین هستند خواست حمایت‌های خود را از اوکراین دو برابر کنند.

وی در اظهاراتی تحریک آمیز مدعی شد؛ اگر ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در جنگ موفق شود، رنج و عواقب وحشتناک بیشتر در سراسر اروپا و جهان ایجاد خواهد شد. ما دیگر هرگز احساس امنیت نخواهیم کرد. بنابراین باید برای جنگ طولانی آماده باشیم و حمایت خود را از اوکراین دو برابر کنیم.

لیز تراس عنوانن کرد: ما باید سلاح‌های سنگین، تانک‌ و هواپیما در اختیار اوکراین قرار دهیم و موجودی‌های خود را به دقت بررسی کرده و تولید خود را افزایش دهیم.

نزدیک به ۲ ماه از آغاز عملیات ویژه روسیه در اوکراین می‌گذرد؛ سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین‌المللی علیه روسیه در حال افزایش است.

تنش‌های مرزی میان روسیه و اوکراین به تازگی به دنبال افزایش تحرکات نظامی مسکو در حالی با فشار و نفوذ غرب تشدید شده که کاخ کرملین بارها اعلام کرده است که این فعالیت‌ها در مسیر تامین امنیت ملی روسیه و در خاک این کشور بوده و تهدیدی برای هیچ کشوری محسوب نمی‌شود.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها