|
کدخبر: 257187

اقدامات ضد فلسطینی ترکیه در آستانه روز قدس

رسانه های رژیم صهیونیستی در آستانه روز قدس مدعی شدند که دولت ترکیه به درخواست مقامات این رژیم ورود فعالان جنبش حماس به ترکیه را ممنوع و از دهها نفر از اعضای دیگر (این جنبش) نیز خواست تا خاک این کشور را ترک کنند.

روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» امروز (چهارشنبه) نوشت: مسئولان ترکیه با ورود دهها فعال فلسطینی جنبش حماس به خاک این کشور بنا به درخواست مقامات اسرائیلی مخالفت کرده اند.

این روزنامه صهیونیستی به نقل از یک منبع فلسطینی بدون ذکر نام افزود: صحبت درباره اخراج دهها فرد مرتبط با جنبش حماس است و ترکیه همچنین به برخی فعالان حماس برای ورود و بازگشت به خاک خود اجازه نداده است.

به نوشته این روزنامه صهیونیستی، این منبع فلسطینی افزود: موضوع فقط جلوگیری از ورود تصادفی نیست بلکه ترکیه از دهها فعال حماس خواسته است تا خاک این کشور را ترک کنند و این امر در عمل در دو ماه گذشته رخ داده است؛ به گونه ای که برخی از افراد مرتبط با شاخه نظامی جنبش حماس اخراج شده اند.

این منبع تصریح کرد: اسرائیل در پس پرده این اقدام (ترکیه) است زیرا تل آویو لیستی از دهها اسامی حماس را به ترکیه ارسال کرد تا جلوی ورود آنها به این کشور به بهانه دست داشتن در فعالیت های نظامی گرفته شود و از همین رو، ترکیه به حماس گفته که "شما وعده دادید که چنین چیزهایی در خاک ما انجام ندهید و الان باید (از ترکیه) بروید".

روزنامه صهیونیستی» اسرائیل هیوم» نوشت: مسئولان ترکیه به رهبران حماس گفته اند که منافع اقتصادی با اسرائیل دارند و نشانه های جدیدی از بهبود روابط سیاسی (بین آنکارا و تل آویو) وجود دارد. حماس می داند که اسرائیل در زمینه مسائل امنیتی نفوذ و تاثیری بر ترکیه دارد؛ به گونه ای که برخی نمایندگان دستگاههای امنیتی اسرائیل نیز به ترکیه سفر کرده اند.

این روزنامه صهیونیستی نوشت: حماس درک می کند که نزدیکی روابط اسرائیل و ترکیه بر روش عمل و روشش در ترکیه تاثیر می گذارد؛ خصوصا که در سالهای اخیر در خاک ترکیه آزادی عمل داشته است.

با این حال و به رغم این تحولات، روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» نوشت: هنوز خیلی زود است که درباره بحران میان آنکارا و حماس صحبت کنیم. تنش‌ها وجود دارد، اما حماس مایل است در را به روی اردوغان که اقدامات اسرائیل در بیت‌المقدس را محکوم کرد، نبندد، اما می توان گفت که اسرائیل در حال ثبت اولین دستاورد خود است و مبارزه با حماس را در عرصه ترکیه آغاز کرده است.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها