|
کدخبر: 254935

آخرین وضعیت تیم ایران در مذاکرات برجامی

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: جمهوری اسلامی با کشورهای قدرتمند دنیا درحال مذاکره است و در برابر آن‌ها ایستاده است.

سیاست آخرین وضعیت تیم ایران در مذاکرات برجامی

شهریار حیدری در خصوص تعامل دستگاه دیپلماسی با نهاد های نظارتی از جمله مجلس گفت: تیم مذاکره کننده بعد از هر دور مذاکرات گزارش دقیقی به کمیسیون امنیت ملی ارائه می‌دهد و وزارت امور خارجه نیز در این زمینه تعامل خوبی با کمیسیون امنیت ملی دارد. به صورت مستمر در این زمینه جلسه و نشست مشترک برگزار می‌شود، در نشست اخیر با وزیر امور خارجه هم آخرین تحولات و تصمیمات در موضوع برجام را بررسی کردیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان داشت: روند مذاکرات برجامی در مسیر رو به جلو حرکت می‌کند، اما حاشیه‌هایی هم دارد که این حاشیه‌ها از سوی آمریکا درست شده است. تحولات اوکراین هم تا حدودی در روند مذاکرات تأثیرگذار بوده است.

نماینده مردم قصر شیرین با بیان اینکه هدف اصلی از مذاکرات تامین منافع ملت ایران است، گفت: امیدواریم این روند تا رسیدن به نتیجه نهایی که تامین کننده منافع ملت ایران است، استمرار پیدا کند.

 وی  با بیان اینکه تیم مذاکره کننده خطوط قرمز نظام را رعایت کرده است، گفت: جمهوری اسلامی در این دور از مذاکرات به دنبال لغو کلیه تحریم‌های اقتصادی است.

حیدری خاطر نشان کرد: در مذاکرات برخی از مسائل تا حدودی حل شده و برخی هنوز جای بحث دارد، اما نتیجه نهایی  این توافق باید تامین منافع ملی ایران باشد، نگرانی برای بازگشت به برجام نداریم، روند مذاکرات طولانی شده اما امیدواریم به نتیجه مطلوب برسد.

نماینده مردم قصر شیرین با اشاره به شکل‌گیری فضای تخریب تیم مذاکره کننده هسته‌ای،گفت: رسانه‌های داخلی باید به دنبال نقد عملکرد باشند نه تخریب. رسانه‌های داخلی نباید تحت تاثیر رسانه‌های خارجی قرار گیرند چراکه آن‌ها تکلیف‌شان مشخص است و دوست ندارند که برجام به نتیجه برسد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به رسانه‌ها توصیه کرد، واقعیت‌های این دور از مذاکرات را دقیقا رصد کنندو گفت: جمهوری اسلامی با کشورهای قدرتمند دنیا در حال مذاکره است، منطق جمهوری اسلامی برای طرفین مذاکره کننده قابل قبول است و از این جهت  موفق عمل کرده است.

وی در مورد عملکرد تیم مذاکره کننده و مقاومت آنها در برابر قدرت‌های جهانی گفت: مقاومت، منطق جمهوری اسلامی است و در این راه هم با جدیت مطالبات بحق ملت ایران را دنبال می کنیم.

نماینده مردم قصر شیرین با اشاره به قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها گفت: این قانون پشتوانه خوبی برای تیم مذاکره کننده است و این تیم هم با حمایت مجلس و مردم با قدرت اهداف مورد نظر خود را دنبال می‌کند.

وی افزود: طرف مقابل ایران در این مذاکرات کشورهای هستند که  دغدغه ها و نگرانی هایی  خود را دارند که این  مسائل در مذاکرات قابل حل و فصل هستند اما منطق  و راهبرد جمهوری اسلامی قوی و ثابت شده  و مورد پذیرش کشورهاست در نطقه مقابل آمریکا  هیچ گونه ثبات سیاسی در رفتار خود ندارد.

وی یکی از مشکلات مذاکرات را  فعالیت لابی  صهیونیستی –عربی عنوان کرد و گفت: این لابی تا به حال موفق نشده در مذاکرات به اهدف خود برسند چون جمهوری اسلامی با قدرت مطالبات و منافع ملت  ایران را پیگیری می‌کند.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها