|
کدخبر: 245231

خبر مهم یک نماینده مجلس درباره احتمال توافق در روزهای آینده

یک عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که شاید در روزهای آینده شاهد توافق هسته‌ای باشیم، گفت: مطلوب مردم و نمایندگان در توافق احتمالی دیده نشده است.

سیاست داخلی خبر مهم یک نماینده مجلس درباره احتمال توافق در روزهای آینده

حجت الاسلام سید محمود نبویان در جلسه علنی صبح امروز شنبه مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی اظهار کرد: شاید در این روزها قرار باشد یک توافق هسته‌ای شکل بگیرد اما مطلوب نمایندگان و مردم در این توافق دیده نشده است. مشکلات زیادی در این توافق وجود دارد برای مثال در خصوص لغو تحریم‌های ایسا و کاتسا مطلقا تعهدی داده نشده است یا در لیست رفع تحریم تنها گفته‌اند تحریم ۲۰ نفر را رفع می‌کنیم و بر همین موضوع هم توافق شده است. در خصوص تبدیل ارز هم تعهدی داده نشده است یعنی در فروش نفت مشخص نیست که بتوانیم درآمد ارزی آن را به دست بیاوریم.

وی ادامه داد: آمریکا تعهدی نداده که از برجام خارج نشود متاسفانه تیم قبلی مذاکرات مسئول این مذاکرات هم هستند. ما سه کمیته تحریم، هسته‌ای و اجرایی داریم که مسئول این کمیته‌ها همان‌هایی هستند که برجام را فتح‌الفتوح عنوان می‌کردند. شاید بگویند که کنگره مخالفت می‌کند اما اکنون اکثر اعضای کمیته آمریکا از دموکرات‌ها هستند لازم هم نیست که مصوبه کنگره به آن صورت باشد برای آن رای نصف به علاوه یک رای نیاز است.

این عضو کمیسیون اصل ۹۰ تاکید کرد: قرار بود در خصوص اجرا راستی‌آزمایی شود و سپس در مجلس گزارش داده شود و نمایندگان تصمیم‌گیری کنند اما این مراحل انجام نشده است. غربی‌ها صرفا روی کاغذ خواهند نوشت که تحریم‌ها را برداشته‌ایم و ایران باید تعهدات خود را انجام دهد.

 

منبع: ایسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها