|
کدخبر: 251927

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی وارد اوکراین شد

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دقایقی پیش در حساب توئیتر خود از ورود خود به خاک اوکراین خبر داد.

سیاست مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی وارد اوکراین شد

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی درحساب توئیتر خود نوشت: هم اکنون از مرز گذشته و وارد خاک اوکراین شدم تا ماموریت آژانس برای اطمینان از امنیت تاسیسات هسته ای اوکراین را آغاز کنیم، ما باید از هم اکنون برای پیش گیری از وقوع یک حادثه خطرناک هسته ای اقدام و (در رفع آن) کمک کنیم.

درهمین حال تارنمای خبری آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره سفر گروسی به اوکراین نوشت: وی  برای انجام  گفت‌وگو با مقامات ارشد دولت اوکراین درباره برنامه‌ریزی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی جهت ارائه کمک‌های فوری فنی به آن کشور و کسب اطمینان از ایمنی و امنیت تاسیسات هسته‌ای آن و نیز کمک به جلوگیری از خطر وقوع حادثه ای که می تواند برای مردم و محیط زیست در اوکراین فاجعه بار باشد، به این کشور بحران زده سفر کرده است.

تارنمای خبری آژانس درادامه افزود: هدف از سفر مدیرکل، آغاز حمایت سریع ایمنی و امنیتی از تاسیسات هسته ای اوکراین است، این امر شامل اعزام کارشناسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تأسیسات اولویت‌دار و ارسال تجهیزات حیاتی ایمنی و امنیتی از جمله تجهیزات نظارتی و اضطراری خواهد بود. مدیرکل آژانس همچنین قراراست از یکی از نیروگاه های  هسته ای اوکراین دیدن کند.

طبق این گزارش مدیرکل آژانس درباره این سفر گفت: درگیری نظامی در اوکراین نیروگاه‌های هسته‌ای این کشور و سایر تأسیسات حاوی مواد رادیواکتیو را در معرض خطر بی‌سابقه‌ای قرار داده است، ما باید اقدامات فوری انجام دهیم تا مطمئن شویم که این تاسیسات قادرند به طور ایمن به فعالیت خود ادامه دهند و خطر یک حادثه هسته ای را که می تواند تاثیرات وخامت بار انسانی و زیست محیطی در اوکراین و فراتر از این کشور به همراه داشته باشد را  کاهش داد.

گروسی افزود: اوکراین از آژانس درخواست کمک برای ایجاد ایمنی وامنیت این تاسیاست نموده و اکنون ما این کار را شروع کرده ایم. اوکراین یکی از بزرگترین برنامه های نیروگاه هسته ای در اروپا را دارا است، حضور آژانس در جایی که برای تضمین ایمنی و امنیت لازم است، از اهمیت بالایی برخوردار است. ما هم اکنون آماده حمایت های لازم از این کشور هستیم.

تارنمای خبری آژانس افزود: قرار است مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی پس از بازگشت، در وین در باره این سفر یک کنفرانس خبری برگزار کند.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها