|
کدخبر: 251214

وقت خداحافظی روس ها با یوتیوب رسید؟

گوگل یکی از معدود شرکت‌های بزرگ آمریکایی است که همچنان در روسیه فعالیت می‌کنند اما ممکن است با بالا گرفتن تنش‌ها با کرملین، یکی از بزرگترین پایگاه‌هایش را در این کشور از دست بدهد.

گوگل کسب و کار تبلیغاتش در روسیه را تعطیل کرده اما خدمات محبوبی مانند یوتیوب را همچنان حفظ کرده است. با این حال این سرویس ویدیویی به منبع قابل توجهی از تنش با دولت تبدیل شده است.

یوتیوب کانال وزارت دفاع روسیه را ممنوع کرده که جدیدترین اقدام در سلسله اقداماتی است که گوگلی‌ها انتظار دارند باعث تعطیل شدن فعالیت یوتیوب در این کشور شود.

یوتیوب هفته گذشته در واکنش به اقدام وزارت دفاع در زدن برچسب "ماموریت آزادسازی" به دو ویدیو، ارسال ویدیو را به مدت هفت روز برای ارتش روسیه ممنوع کرد. تصمیم برای مسدود کردن ویدیوهای وزارت دفاع، برای مدیریت ارشد یوتیوب جدی شد.

اگرچه گوگل هنوز دفترش در روسیه را تعطیل نکرده اما این شرکت بی سر و صدا انتقال کارکنانش از روسیه را در هفته‌های اخیر آغاز کرده است. با این حال سخنگوی گوگل حاضر نشد در این‌باره اظهارنظر کند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، تاکنون هیچ نشانه‌ای از در خطر بودن محصول جست‌وجوی گوگل وجود نداشته است.

گوگل پرکاربردترین موتور جست‌وجو در روسیه بوده و از نظر میزان استفاده بالاتر از موتور جست‌وجوی بومی یاندکس قرار دارد. یوتیوب هم سایت محبوبی برای همه شهروندان روسیه و همچنین طرفداران و مخالفان دولت این کشور است.

 

منبع: برترین ها

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها