|
کدخبر: 250578

امریکا پرونده جدید علیه ایران در شورای امنیت باز کرد

نمایندگی آمریکا در سازمان ملل خواستار تشکیل جلسه شورای امنیت سازمان ملل برای محکوم کردن حمله موشکی ایران به مرکز جاسوسی رژیم صهیونیستی در اربیل عراق شد.

آمریکا خواستار نشست شورای امنیت درباره حمله موشکی ایران در اربیل عراق شد

دفتر نمایندگی آمریکا در سازمان ملل روز چهارشنبه به وقت محلی اعلام کرد  امروز آمریکا خواستار جلسه  شورای امنیت سازمان ملل برای محکوم کردن حمله موشکی ایران به اقلیم کردستان عراق شد.

نمایندگی آمریکا در سازمان ملل افزود: این حمله بی پروا و بی دلیل  یک اقامتگاه غیرنظامی در اربیل را هدف قرار داد  و نقض فاحش حاکمیت و تمامیت ارضی عراق بود.

آمریکا: در حمله موشکی اربیل به تاسیسات ما آسیبی وارد نشد

آمریکا گفته است: اعضای شورای امنیت باید این حمله را محکوم کنند، ایران را پاسخگو و از دموکراسی و حاکمیت عراق حمایت کنند.

پیش از این، روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست با استناد به گفت‌وگوی یکی از مقامات آمریکایی با همتای عراقی خود نوشت که حملات موشکی ایران به اربیل در اقلیم کردستان عراق شامل خانه‌هایی می‌شده که گمان می‌رود موساد در آنها فعالیت داشته است.

این روزنامه آمریکایی نوشت: ایران مسوولیت حمله با موشک‌های بالستیکی را که صبح روز یکشنبه به شمال عراق اصابت کرد برعهده گرفته است.

این روزنامه این حمله موشکی را با استفاده از «موشک‌های قدرتمند» توصیف کرده و به نقل از رسانه‌های ایرانی اعلام کرده که این حمله «در پاسخ به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی» صورت گرفته است. به نظر می‌رسد که این حمله موشکی در پاسخ به شهادت ۲ تن از اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه صورت گرفته که در حمله صهیونیست‌ها به شهادت رسیدند.

رسانه‌های عراقی بامداد یکشنبه گزارش دادند که پایگاه نظامی آمریکا و دو پایگاه سازمان اطلاعات و عملیات ویژه (موساد) رژیم صهیونیستی در اربیل عراق هدف راکت و موشک قرار گرفته‌ اند.

به دنبال این عملیات موشکی و راکتی گسترده، آژیر خطر کنسولگری آمریکا در اربیل کردستان عراق به صدا درآمد و تمامی پایگاه‌های نظامیان آمریکا در عراق به حالت آماده باش کامل درآمدند.

آمریکا خواستار نشست شورای امنیت درباره حمله موشکی ایران در اربیل عراق شد

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: در پی جنایات اخیر رژیم جعلی صهیونیستی و اعلان قبلی مبنی بر بی پاسخ نگذاردن جنایت ها و شرارت های این رژیم منحوس شب گذشته "مرکز راهبردی توطئه و شرارت صهیونیست‌ها" مورد هدف موشک های قدرتمند و نقطه زن "سپاه پاسداران انقلاب اسلامی" قرار گرفت.

 

منبع: افکار نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها