|
کدخبر: 244995

دیدار سفیر ایران با دانشجویان گرفتار در جنگ اوکراین

سفیر جمهوری اسلامی ایران در کی یف در محل اسکان تعدادی از دانشجویان ایرانی در اوکراین حضور یافت و از نزدیک در جریان مشکلات آنها قرار گرفت.

در پی انتشار برخی کلیپ‌ها و ابراز نگرانی از سوی دانشجویان ایرانی مستقر در اوکراین پس از تحولات و بحران اخیر در اوکراین، «منوچهر مرادی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در کی یف شب گذشته (پنجشنبه) پنجم اسفند ماه با سرکشی به محل اسکان برخی دانشجویان ایرانی مقیم کی‌یف از نزدیک با آنها گفت‌وگو کرد و در جریان مشکلات آنها قرار گرفت.

در همین خصوص نیز سفارت جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که این سفارتخانه کماکان به ارائه خدمات به هموطنان و کمک در جهت تسهیل وضعیت آنها ادامه می‌دهد و آماده پاسخگویی و رسیدگی به درخواست‌های آنها است.

دیروز پنجشنبه نیز حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه با سفیر ایران تلفنی گفت‌وگو کرد و در جریان وضعیت ایرانیان مقیم و دانشجویان ایرلنی در اوکراین قرار گرفت.

خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز دیروز با بیان این‌که با نگرانی عمیق تحولات در اوکراین را پیگیری می‌کنیم، گفت: جمهوری اسلامی ایران طرفین را به توقف درگیری‌ها و آتش بس برای مذاکره فوری به منظور حل و فصل سیاسی بحران دعوت می‌کند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی درباره وضعیت ایرانیان مقیم اوکراین نیز بیان کرد: مهم‌ترین ماموریت فعلی وزارت امور خارجه رسیدگی کامل و عاجل به وضعیت ایرانیان مقیم اوکراین است که در چارچوب پیش‌بینی‌های انجام شده با استفاده از همه ظرفیت در جریان است.

وی گفت که سفارت جمهوری اسلامی ایران در اوکراین کاملا فعال بوده و مطابق دستورالعمل‌های قبلی ارسالی به طور ۲۴ ساعته در خدمت دانشجویان و ایرانیان مقیم در این کشور است.

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها