|
کدخبر: 230986

دبیر کل جدید اوپک معرفی شد + عکس

«هیثم الغیص» نماینده سابق کویت در «هیات عاملی سازمان کشور‌های صادر کننده نفت» (اوپک) به عنوان دبیر کل جدید این سازمان بین المللی انتخاب شد. وی تنها نامزد این سمت در هنگام رای گیری بود.

سیاست دبیر کل جدید اوپک معرفی شد + عکس

به نقل از روزنامه «الشرق الاوسط»، پیشتر «محمد سانوسی بارکیندوی» از کشور آفریقایی نیجریه دبیر کلی اوپک بود. وی از سال ۲۰۱۶ از سوی این سازمان به عنوان دبیر کلی انتخاب شده بود.

به نوشته این روزنامه، الغیص از سال ۲۰۱۷ نماینده کویت در هیئت عامل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) بود و ریاست «کمیته فنی مشترک» بین کشور‌های اوپک و «غیراوپک» (اوپک پلاس) را بر عهده داشته است. این کمیته مسئول نظارت بر تولید و مطالعه شرایط بازار‌های نفت بر اساس توافق کاهش تولید است که بین کشور‌های مشارکت کننده در توافق «اوپک پلاس» امضا شده است.

وی در بخش فروش و بازاریابی بین‌المللی نفت و گاز و توسعه تجارت فعالیت کرده و با تصدی سمت‌های کلیدی در کویت، پکن و لندن تجربه منطقه‌ای و بین‌المللی به دست آورده است.

الغیص مدیر بخش تحقیقات شرکت نفت کویت و معاون مدیر عامل در بازاریابی جهانی این کشور بود. او در بسیاری از مطالعات مربوط به بازار‌های جهانی شرکت کرده است.

سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک)، به موجب قطعنامه‌های کنفراس نمایندگان دولت‌های ایران، عراق، کویت، عربستان سعودی و ونزوئلا، در بغداد از سپتامبر ۱۹۶۰ به عنوان یک سازمان دائمی بین‌المللی ایجاد شد.

هدف اصلی اوپک ایجاد هماهنگی و وحدت در خط مشی‌های نفتی کشور‌های عضو و تعیین بهترین شیوه‌ها برای تامین منافع فردی و جمعی آنان بود. همچنین این سازمان در برنامه‌های خود ایجاد روش‌ها و وسائل تضمین تثبیت قیمت‌ها در بازار‌های بین‌المللی نفت را با توجه به حذف نوسانات مضر و غیرضروری اعلام کرده بود. دیگر هدف اوپک، تامین مصالح ملت‌های تولید کننده و ضرورت تضمین درآمد‌های ثابت برای کشور‌های تولید کننده، عرضه کافی اقتصادی و منظم نفت به مصرف کننده و یک بازده منصفانه به سرمایه آن‌ها که در صنعت نفت سرمایه‌گذاری می‌کنند، است.

بر اساس آخرین گزارش سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک)، مجموع تولید روزانه نفت خام اعضای این سازمان ۲۷ میلیون بشکه در روز تعیین شده است.

منبع: دانشجو

ارسال نظر