|
کدخبر: 228798

ترامپ زندانی می شود؟

حمله هواداران ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا استیضاح دوم او در کنگره را رقم زد. با این حال محاکمه ترامپ در مجلس سنای آمریکا با مخالفت جمهوری‌خواهان مواجه شد و شکست خورد.

سیاست ترامپ زندانی می شود؟

کمیته تحقیق کنگره که درباره حمله سال پیش طرفداران ترامپ تحقیق می‌کند در صورتی که اثبات شود رئیس جمهور سابق مانع از انجام تحقیقات کنگره درباره این حمله شده است، می‌تواند تا ۲۰ سال زندان مواجه شود.

به گزارش هیل، دو جمهوری‌خواه و هفت دموکرات عضو کمیته تحقیق درباره حملات روز ۶ ژانویه سال گذشته طرفداران ترامپ به کنگره هستند.

این پایگاه خبری وابسته به کنگره آمریکا گزارش داد در صورتی که این اتهام ثابت شود، ممکن است وی با حداکثر مجازات که دو دهه زندان است، مواجه شود.

پس از ناکامی دونالد ترامپ در محرمانه نگه داشتن اسناد مربوط به حمله مرگبار ششم ژانویه به کنگره، «مارک میدوز» رئیس سابق کارکنان کاخ سفید مجبور شد پاورپوینتی را که طرح کودتای ترامپ در آن ذکر شده، به کمیته منتخب مجلس نمایندگان آمریکا که در مورد این حادثه تحقیق می‌کند، ارائه کند.

پیش‌تر، یک دادگاه فدرال شامگاه درخواست ترامپ برای جلوگیری از انتشار اسناد کاخ سفید درباره حمله به ساختمان کنگره در روز ششم ژانویه سال جاری میلادی را رد کرد.

کمیته تحقیقات معتقد است دستکم میزانی هماهنگی بین کاخ سفید ترامپ و سازمان‌دهندگان حمله مرگبار شش ژانویه به کنگره وجود داشته است.

ششم ژانویه (۱۷ دی سال گذشته) کنگره آمریکا در حال شمارش آرای مجمع گزینندگان (الکترال کالج) برای تایید نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر بود که بعد از اعتراض چند قانونگذار آمریکایی به نتیجه رأی‌گیری در ایالت آریزونا، ترامپ از هوادارانش خواست تظاهرات به اصطلاح مسالمت‌آمیز برگزار کنند.

حامیان ترامپ اما در جمعیت بسیار گسترده به کنگره حمله کرده و بعد از درگیر شدن با نیروهای امنیتی، راه خود را به درون ساختمان و اتاق‌های مختلف آن باز کردند. در جریان این حمله، پنج نفر از جمله یک نیروی پلیس کشته شدند.

حمله هواداران ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا استیضاح دوم او در کنگره را رقم زد. با این حال محاکمه ترامپ در مجلس سنای آمریکا با مخالفت جمهوری‌خواهان مواجه شد و شکست خورد.

 

منبع: دنیای اقتصاد

ارسال نظر