|
کدخبر: 146338

تغییر لحن ترامپ پس از آشوب

دونالد ترامپ در نخستین سخنرانی پس از آشوب‌های اخیر امریکا مدعی انتقال منظم قدرت شد.

سیاست تغییر لحن ترامپ پس از آشوب

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری امریکا که تا چند روز دیگر دوره وی در کاخ سفید به پابان می‌رسد، شب شب گذشته با انتشار ویدئویی که نخستین سخنرانی وی پس از آشوب‌های چهارشنبه شب در حمله طرفدارانش به کنگره امریکا محسوب می‌شود، مدعی انتقال آرام و منظم قدرت شد.

دونالد ترامپ در این ویدئو برای نخستین بار با زبان خودش اعلام کرد که دولت بایدن در ۲۰ ژانویه مسئولیت امور را بر عهده خواهد گرفت. او البته روز گذشته و پس اعلام رسمی پیروزی بایدن از سوی کنگره نیز در بیانیه‌ای که از سوی دن اسکاوینو، مدیر رسانه‌های اجتماعی کاخ سفید منتشر شده بود، گفته بود در تاریخ ۲۰ ژانویه، انتقال منظم قدرت صورت خواهد گرفت.

دونالد ترامپ در این ویدئوی سه دقیقه‌ای بدون نام بردن صریح از بایدن گفت: یک دولت جدید در تاریخ ۲۰ ژانویه تحلیف خواهد شد.

او در این ویدئو همچنین مدعی شد: اکنون باید اعصاب‌ها آرام شده و آرامش بازگردد. تمرکز من اکنون بر اطمینان بر انتقال آرام و منظم قدرت است.

تمامی رسانه‌های بزرگ جهانی پیروزی جو بایدن را پس از انتخابات سوم نوامبر اعلام کردند و این نتیجه نیز از سوی الکترال کالج (مجمع گزینندگان) در نیمه دسامبر مورد تأیید قرار گرفت؛ اما دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری جمهوریخواه امریکا با نپذیرفتن نتیجه انتخابات مدعی شد که در انتخابات پذیرفته شده است. او مدعی شد انتخابات مجدد وی از طریق تقلب‌های گسترده انتخاباتی از وی دزدیده شده است.

حوادث چهارشنبه شب و یورش هواداران ترامپ به ساختمان کنگره امریکا واکنش‌های جهانی نیز در بر داشت. اتحادیه اروپا در واکنش به حوادث امریکا اعلام کرد: دموکراسی امریکا تحت محاصره است و باید به نتایج انتخابات احترام گذاشت

دبیرکل سازمان ملل متحد نیز در واکنش به حوادث رخ داده گفت: من تاسف خود را از وقایعی که واشنگتن شاهد آن بوده ابراز می‌دارم و سیاستمداران می‌بایستی طرفداران خود را به جلوگیری از خشونت و نیز احترام به روند دموکراتیک ملزم سازند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها