|
کدخبر: 226226

باقری: به توافق با آمریکا درباره رفع تحریم‌ها نزدیک هستیم

«علی باقری کنی» رییس تیم مذاکره کننده ایران در گفت وگو با یک رسانه قطری گفت که تهران و واشنگتن بیش از هر زمان دیگر به توافق در زمینه رفع تحریم‌ها نزدیک‌ شده اند.

سیاست باقری: به توافق با آمریکا درباره رفع تحریم‌ها نزدیک هستیم

وی که با شبکه خبری "الجزیره" قطر گفت وگو می‌کرد، در ادامه افزود: تمامی طرف‌های حاضر در مذاکرات دو پیش نویسی را که ایران در ابتدای این دور از مذاکرات ارائه داد، قبول کردند.

مذاکره کننده ارشد ایران دلیل تاخیر در رسیدن به توافق را مواضع طرف‌های اروپایی در خصوص موضوعات هسته‌ای دانست.

وی خاطرنشان کرد: ایران در این مرحله خواستار توقف مذاکرات نبوده بلکه ما از ابتدا توافق کردیم که لازم است پس از رسیدن به پیش‌نویس توافق، استراحت داشته باشیم.

باقری پیش از این نیز گفته بود سرعت دستیابی به توافق بستگی به اراده طرف مقابل دارد، و اگر طرف مقابل دیدگاه‌ها و مواضع منطقی جمهوری اسلامی ایران را بپذیرد گفت‌ وگوهای دور جدید می‌تواند آخرین دور مذاکرات باشد و در کوتاه‌ترین زمان به توافق برسیم.

نشست کمیسیون مشترک برجام بعد از ظهر جمعه پایان یافت و قرار شد گفت‌وگوها پس از چند روز وقفه پیگیری شود.

 این دور از مذاکرات که با هدف رفع تحریم‌های ظالمانه آمریکا جریان دارد، از پنجشنبه هفته گذشته آغاز شد و هیأت‌ها بلافاصله کار بر روی متون و تلاش برای کاهش اختلافات را آغاز کرده‌اند. گفت‌وگوها روی متون صرفا به کارگروه‌ها محدود نبود و طرفین در قالب‌ها و سطوح مختلف سرگرم کار در دو حوزه رفع تحریم و هسته‌ای بودند.

شنیده‌ها حاکیست که دور تازه گفت‌وگوها قرار است از ۲۷ دسامبر ازسرگرفته شود.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها