|
کدخبر: 212200

علم‌ الهدی: دشمن راهی جز مذاکره با ما ندارد

امام جمعه مشهد گفت: امروز طرف غربی به مذاکره هسته‌ای با ما محتاج است و راهی جز مذاکره ندارد. این‌ها باید مذاکره کنند و از این طریق نگرانی‌های خود را حل کنند. امروز قدرت ایران به حدی رسیده است که اگر به نتیجه برسد که باید وارد عرصه دفاعی شود، هیچ قدرتی در دنیا توان ایستادگی در برابر آن را ندارد.

سیاست علم‌ الهدی: دشمن راهی جز مذاکره با ما ندارد

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در حرم مطهر رضوی(ع) در خطبه‌های عبادی-سیاسی نماز جمعه مشهد با بیان اینکه دشمنان با دو ابزار به جنگ ما آمدند، اظهار کرد: به غیر از این ابزار، برای آنان چیزی باقی نمانده است. این‌ها قبلا در لاف‌های بی‌محتوای خود می‌گفتند گزینه نظامی روی میز است، اما مدتی است همین را هم نمی‌گویند، چون می‌دانند قدرت نظامی ندارند و با صلابت یک ملت غیور طرف هستند. این انقلاب و نظام با جان مردم ما آمیخته شده است‌.

وی افزود: در هفته‌های اخیر نظام صهیونیستی یک لاف گزافی را بیان کرد و گفت قصد حمله به مراکز هسته‌ای ایران را دارد. چند وقت پیش هم چنین ادعایی کرده بود و حتی برای عملیاتی کردن آن تاریخ هم تعیین کرده بود اما جرات نکرد کاری بکند. الآن هم وقتی این را گفت، همه مسخره کردند. معلوم است که اگر رژیم صهیونیستی بخواهد دست به چنین حرکتی بزند، نابودی خود را تسریع کرده است. این گونه نیست نظام مقتدری مانند نظام مقدس اسلامی ایران نگاه کند رژیم نامشروعی مانند اسرائیل حمله کند و هیچ عکس‌العملی نشان ندهد. وجب به وجب اسرائیل زیر موشک قرار خواهد گرفت و دیگر چیزی به نام اسرائیل در دنیا باقی نخواهد ماند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اضافه کرد: لذا تنها دو ابزار برای دشمن باقی مانده است. یکی توطئه و فتنه و دیگری تحریم. در موقعیت‌های بسیار حساس، دشمن در صدد توطئه است، برای این که بحران اجتماعی در کشور به وجو آورد و در آن بحران، اهداف سوء خود را به اجرا در بیاورد.

علم‌الهدی با بیان اینکه دو مورد برای خنثی‌سازی توطئه دشمن وجود دارد، عنوان کرد: یکی هوشیاری و اعتماد به نظام است. مردم هم به این نظام معتقد اند و هم به مسئولین نظام اعتماد دارند. مورد دوم که از اولی مهم‌تر است، حضور مسئولین در موقعیت‌های بحران‌آفرین توطئه است. اتفاقی که روزهای اخیر در کشور افتاد، یک آموزه قابل توجه برای مسئولین و مردم در حوادث آینده بود. دشمن دست به یک توطئه زد و با یک تجاوز سایبری، توزیع بنزین را دچار مشکل کرد تا یک شورشی در بین مردم به وجود بیاید و ادامه پیدا کند و به یک بحران اجتماعی تبدیل شود.

وی ادامه داد: آقای رئیس جمهور جلسه نشست وزرای خارجه کشورهای همسایه را رها کرد و به پمپ بنزین رفت و از نزدیک بر اوضاع نظارت کرد. دشمن فکر می‌کرد این مشکل حداقل یک هفته به طول بیانجامد و به یک بحران مانند بحران سال ۹۸ منجر شود، اما با هوشیاری رئیس جمهور و مسئولین، تا کنون بیش از ۳۰۰۰ پمپ بنزین در کشور راه‌اندازی شد. یکی از اساتید دانشگاه به من گفت این عمل آقای رئیس جمهور، دو واحد درس علوم سیاسی است. هوشیاری مسئولین و پای کار بودن آنان و اعتماد و توجه مردم به بحران‌آفرینی دشمن، دشمن را بیچاره کرده است و نقشه او را خاکستر کرد.

امام جمعه مشهد بیان کرد: این هوشیاری شما مردم در رایی که می‌دهید و انتخابی که می‌کنید و اعتمادی که  دارید، اصل قضیه است. با کاری که دولت کرد، هم از بحران جلوگیری شد و هم نشان داده شد که این دولت به نیاز مردم و مسائل داخلی کشور، بیشتر از مسائل خارجی و بین‌المللی توجه دارد.

علم‌الهدی اظهار کرد: ابزار دوم دشمن تحریم است. وجود تحریم به امسال و چند سال اخیر محدود نمی‌شود، از روزی که جوانان غیور انقلابی ما به تعبیر امام بزرگوار انقلاب دوم انجام دادند و جاسوس‌خانه آمریکا را تصرف کردند، تحریم‌ها علیه کشور ما شروع شد. مقام معظم رهبری فرمودند حل مشکل تحریم‌ها دو راه دارد. یکی لغو تحریم است که در دست دشمن است. دشمن هم در عالم دشمنی خود وقتی راهی را در پیش گرفت و به اثرگذاری آن پی برد، از آن دست برنمی‌دارد. بنابراین نمی‌توان برای لغو تحریم‌ها به دشمن اعتماد کرد. تا به الان هم هر چه برای لغو تحریم‌ها به سمت دشمن رفتند، بدتر شد اما بهتر نشد.

وی ادامه داد: راه دومی که رهبری فرمودند، خنثی‌سازی تحریم‌ها است. یعنی ما در حرکت اقتصادی خودمان راهی را در پیش بگیریم که تحریم در جامعه ما اثر نکند و آثار تحریم را از بین ببریم‌. یک نمونه کوچک این بود که آمریکا لبنان را تحریم کرد و به محض این که کشتی‌های سوخت از ایران به طرف لبنان رفت، فرانسه تحریم‌های خودش را لغو کرد؛ چراکه دید تحریم فایده‌ای ندارد. رهبری فرمودند خنثی‌سازی تحریم کار ماست.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در این دولت هم برای لغو تحریم و هم برای خنثی‌سازی تحریم‌ها اقدام شده است‌. در روز ۲۵ مهر، رئیس جمهور حکمی را برای معاون اول و گروه اقتصادی صادر کرد تا این افراد وارد عرصه حرکت‌های اقتصادی در خنثی‌سازی تحریم‌ها شوند. امیدواریم این طرح‌ها به زودی پیاده شود و ما با تکیه بر توانایی‌های خودمان به نقطه‌ای برسیم که دیگر تحریم‌ها در جامعه ما اثر نگذارد.

علم‌الهدی با بیان اینکه دولت برای لغو تحریم‌ها هم اقدام کرده است، گفت: امروز طرف غربی به مذاکره هسته‌ای با ما محتاج است و راهی جز مذاکره ندارد. این‌ها باید مذاکره کنند و از این طریق نگرانی‌های خود را حل کنند. امروز قدرت ایران به حدی رسیده است که اگر به نتیجه برسد که باید وارد عرصه دفاعی شود، هیچ قدرتی در دنیا توان ایستادگی در برابر آن را ندارد.

وی افزود: ایران امروز کاملا بر منطقه مسلط است و با تکان خوردن دفاعی ایران، منطقه تکان می‌خورد. لذا دشمن اعم از اروپا و آمریکا، چاره‌ای جز مذاکره با ما ندارند و باید وارد عرصه مذاکره شوند و خوشبختانه برای این مسئله هم یک فرد آگاه که بیش از ۱۰ سال در جریان مذاکرات با ۱+۵ قرار داشته است و برجام را زیر و رو کرده و بر همه مسائل مسلط است، برای مذاکره انتخاب شده است. ایران تنها به شرط لغو تحریم‌ها به پای میز مذاکره می‌رود.

امام جمعه مشهد بیان کرد: دشمن می‌خواهد از ما امتیاز بگیرد، اما در این جا مجبور می‌شود به ما امتیاز دهد. همه این‌ها معلول دو عامل است‌؛ عامل اول عنایات خدا است و عامل دوم هم غیرت و بصیرت مردم.

 

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها