|
کدخبر: 208226

علت کاهش قیمت دلار در معاملات امروز

برجسته شدن احتمال شروع زودهنگام دور جدید مذاکرات و کاهش قیمت دلار تا ۲۰ هزار تومان، انتظارات فعالان بازار را کاهشی کرده است، به حدی که قیمت دلار در پایان معاملات نیمه اول روز روی ۲۷ هزار و ۲۷۰ تومان قرار گرفت.

قیمت دلار باز هم افت کرد و رقم‌هایی را ثبت کرد که از ابتدای مهر سابقه نداشت. فضای بازار مستعد استفاده از شایعه‌ها است، ریسک معامله دلار زیاد است. معامله‌گران بزرگ رفتار محتاطانه را پیشنهاد می‌کنند.

قیمت دلار در روز چهارشنبه هفته گذشته مرز ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومان را از دست داد و تا صبح امروز مسیر کاهشی را دنبال کرد. قیمت دلار در شروع معاملات امروز ۲۷ هزار و ۳۵۰ تومان بود.

قیمت دلار در مهر ماه این سطوح قیمتی را تجربه نکرده بود و برجسته شدن احتمال شروع زودهنگام دور جدید مذاکرات، انتظارات فعالان بازار را کاهشی کرده است. قیمت دلار در ادامه بازهم کاهش یافت و در پایان معاملات نیمه اول روز روی ۲۷ هزار و ۲۷۰ تومان قرار گرفت.

ریسک معامله در بازار دلار زیاد است

در حالی که عمده اظهارنظرهای فعالان بازار حاکی از آن است که فرایند احیای برجام احتمالا بسیار طولانی و سرشار از فراز و نشیب و عدم قطعیت خواهد بود، شایعه‌ای در بین فعالان بازار پیچیده است مبنی بر اینکه قرار است برجام خیلی سریع احیا شود و در آن صورت قیمت دلار تا ۲۰ هزار تومان افت خواهد کرد، مستقل از اینکه این شایعات مبنای معتبری داشته باشند یا خیر اگر فراگیر شوند، می‌توانند فروشندگان زیادی را روانه بازار کند و قیمت دلار را به صورت موقتی و مصنوعی پایین آورد.

در آن صورت فعالان بازار و بانیان شایعه با خرید در قیمت پایین می‌توانند، سود زیادی کسب کنند. در حال حاضر نیز فعالان بازار از افزایش ریسک معامله در بازار خبر می‌دهند، اگر فضای بازار خبری شود و قیمت دلار با هر شایعه‌ای بالا و پایین شود، احتمالا معامله‌گران کم‌تجربه در فضای جدید متضرر خواهند شد.

با برجسته شدن احتمال شروع زودهنگام دور جدید مذاکرات، انتظار می‌رود حساسیت قیمت دلار به اخبار درست و غلط زیاد شود و توصیه معامله‌گران با تجربه در این فضا رفتار محتاطانه است.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر