|
کدخبر: 202581

برنامه های وزیر خارجه بعد از سفر به نیویورک

​هیاتی به سرپرستی امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل وارد نیویورک شد.

 هیاتی به سرپرستی حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد وارد نیویورک شد.

وزیر امور خارجه کشورمان در برخی نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل شرکت کند. امیرعبداللهیان در برنامه سفر خود بیش از ۳۰ دیدار با همتایانش از کشور‌های مختلف خواهد داشت.

وی همچنین در نشست‌هایی با اندیشکده‌ها و خبرنگاران مقیم آمریکا نیز حاضر خواهد شد. در برنامه سفر وزیر امور خارجه کشورمان دیدار با وزرای امور خارجه انگلیس، فرانسه و آلمان هم دیده می‌شود. همچنین؛ ملاقات‌هایی در حاشیه برنامه‌های سازمان ملل با خبرنگاران مقیم و اعضای اندیشکده‌ها در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان نیز به صورت ویدئو کنفرانسی در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد شرکت خواهد کرد.

منابع رسانه‌ای به خبرگزاری صدا و سیما در سازمان ملل گفتند که احتمالا نشست ۴+۱ در سطح عالی (وزرای امور خارجه) در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل برگزار می‌شود. اگر چه برگزاری نشست با موضوع برجام قطعی نشده، اما نتایج رایزنی‌های اولیه نشان می‌دهد امکان برگزاری این نشست در سالن شورای امنیت سازمان ملل و روز چهارشنبه تقویت شده است.

 

منبع: خبرگزاری صداوسیما

ارسال نظر