|
کدخبر: 196569

نگاهی به زندگی لاکچری رهبران فراری در دبی+عکس

بسیاری از رهبران خلع شده از قدرت در دنیا پس از این اتفاق به دبی رفته و تصمیم به ادامه زندگی در آن گرفته اند.

سیاست نگاهی به زندگی لاکچری رهبران فراری در دبی+عکس

چند روز پس از فرار اشرف غنی از کشورش، که گفته می شود با هواپیمایی حامل ۱۶۹ میلیون دلار فرار کرده، این رئیس جمهور سابق به بهشتی امن و جدید رسید. امارات اعلام کرده غنی را بخاطر مسائل "بشردوستانه" پذیرفته است. گفته می‌شود رئیس جمهور سابق افغانستان در خانه جدیدش زندگی لوکسی دارد.

لیستی از دیگر پناهنده های لوکس امارات

نخست وزیر سابق پاکستان، پروز مشرف: او که درحال محاکمه به جرم خیانت علیه کشور و مدت ها ممنوع الخروج بود، وقتی به علت پزشکی اجازه خروج دریافت کرد، بلافاصله به دبی آمد و در حال زندگی در آپارتمان ۱.۶ میلیون درلاری در ریج تاور ۶ است.

پروز-مشرف

نخست وزیر سابق تایلند، تاکسین شیناواترا و ینگلاک شیناواترا: خانواده شیناواترا از ثروتمندترین خانواده های تایلند بودند و تاکسین با اتهام فساد مواجه شد و به دبی گریختند. خواهر او نیز چند سال بعد از کشور گریخت و با برادرش در خانه ای قصر مانند در دبی زندگی می کنند.

تاکسین-شیناواترا

شاه سابق اسپانیا، خوان کارلوس: شاه سابق اسپانیا پس از شکار در میانه بحران‌های اقتصادی اسپانیا مجبور به کناره گیری شد. او در سال ۲۰۲۰ در حالیکه با اتهام‌های متعدد فساد روبرو بود از کشور گریخت و به هتل قصر امارات با هزینه شبی ۱۵ هزار دلار رفت و بعدا خانه چند میلیون دلاری در جزیره زایا نوری خرید.

خوان-کارلوس

سیاستمدار فلسطینی، محمد دحلان: محمد دحلان، رئیس امنیتی سابق فتح و دشمن رئیس جمهور فلسطین محمود عباس، در سال ۲۰۱۱ با فرار از محکومیت به حبس به ابوظبی آمده و بلافاصله به عنوان مشاور ولیعهد بن زاید مشغول به کار شد. او در خانه ای روبروی دریا در ابوظبی زندگی می کند و در سال ۲۰۱۵ شهروندی صربستان را گرفت.

محمد-دحلان

احمد علی عبدالله صالح: پس از کشته شدن رهبر یمن در سال ۲۰۱۷، پسر بزرگ او به خاطر حمایت از شورشیان حوثی در ابوظبی در حبس خانگی بود. او حالا سفیر بوده و در ابوظبی یا عربستان است.

عبدالله-صالح

منبع: خبر آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها