|
کدخبر: 195254

اختصاصی گسترش نیوز:

رئیسی: دیگر بگو مگوهای سابق را ادامه ندهید

رئیس جمهور برای دفاع نهایی از وزرای پیشنهادی خود به مجلس آمد.

سیاست رئیسی: دیگر بگو مگوهای سابق را ادامه ندهید

رئیس جمهور در پاسخ به اعتراضات برخی نمایندگان در ارتباط با موارد ادعایی درباره وزرای پیشنهادی توسط نمایندگان مجلس اظهار داشت: هیچ سند و مدرکی در ارتباط با موارد ادعایی درباره مفاسد احتمالی وزرای پیشنهادی وجود ندارد و من در این زمینه با کسی تعارف نخواهم داشت. از سازمان اطلاعات سپاه هم خواستم که تمام موارد مربوط به وزرای پیشنهادی را بررسی کنند و به هیچ نکته منفی نرسیدند.

سید ابراهیم رئیسی اظهار داشت: نباید میان مجلس و دولت اختلافی وجود داشته باشد و مردم نمی خواهند که بگو مگوهای گذشته تکرار شود. یک نکته درباره وزرایی که سن و سال و تجربه کمتری دارند را باید یادآور شوم. من اگر صلاحیت علمی و عملی این افراد شخصا احراز نمی کردم، به شما معرفی شان نمی کردم. باید برگردیم به اصل انقلاب که در ابتدای انقلاب حضرت امام به جوانان بسیار اعتماد می کردند. خود من بیست و چند سال داشتم که دادستان یک استان بودم. اگر نمایندگان جوان مجلس در این جایگاه قرار نمی گرفتند و نمی درخشیدند، ما از کجا می خواستیم که متوجه شویم که این افراد چه استعداد و صلاحیتی داشته باشند.

ما قرار گذاشتیم که این کابینه تلفیقی از جوانی و تجربه باشد. این طور نبود که صرفا بخواهیم افراد فارغ التحصیل در مقطع دکترا را در این حوزه برای وزارت مطرح کنیم. مثلا در ارتباط با وزیر آموزش و پروش باید احراز کنیم که آیا این فرد تخصص علمی این حوزه را دارد یا نه؟ و باید ببینیم که این افراد تجربه ای هم در کارها دارند یا نه! ما می خواهیم در کنار جوان گرایی، یک تحول هم در بخش های مختلف کشور صورت بگیرد.

در ارتباط با مجلس، ما کارهای بسیاری داریم. رای اعتماد به وزیران محترم، آغاز به همکاری با مجلس است. ما استقبال می کنیم از این که افراد مورد بررسی تخصصی قرار بگیرند.

وی افزود: اگر ما بخش های مختلف را قوی نکنیم، فایده ای ندارد که فقط وزیران خوبی را انتخاب کنیم. بلکه باید استانداران، مدیران کل و سفیران قدرتمندی داشته باشیم تا بتوانیم یک ایران قوی داشته باشیم. این موضوع به شدت مورد تاکید ما خواهد بود. همچنین باید وزرای ما مورد حمایت عملی نمایندگان قرار بگیرند. انتظار من این است که عزیزان به وزرای معرفی شده علاوه بر رای اعتماد، کمک و حمایت های قانونی را هم بدهند و مردم هم از همه ما انتظار دارند که هرچه سریع تر کابینه را تشکیل بدهیم و وزارتخانه ها را با سرپرستی اداره نکنیم. من هم به رای شما نمایندگان عزیز و گرامی اعتماد دارم. از همه همکاران عزیز در مجلس شورای اسلامی هم تشکر می کنم.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها