|
کدخبر: 194664

اختصاصی گسترش‌نیوز:

وزیر پیشنهادی دفاع:‍ یارانه حکمت را افزایش می دهیم

وزیر پیشنهادی دفاع که هیچ مخالفی در مجلس نداشت، از برنامه های خود در مجلس دفاع کرد.

سیاست وزیر پیشنهادی دفاع:‍ یارانه حکمت را افزایش می دهیم

امیر سرتیپ آشتیانی در مجلس اظهار داشت: از امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع به خاطر زحمات بسیار زیادی که متحمل شدند تشکر می کنم.

مایه افتخار خواهد بود که در دولت انقلابی در خدمت مردم شریف ایران باشم.

نیروهای مسلح زیر نظر فرماندهی کل قوا همواره مشغول خنثی سازی تفرقه افکنی های دشمن خواهند بود.

خدمتگزاران شما همواره در مواجهه با فتنه ها، در مخاطرات و بلایی طبیعی و تهدید علیه کشور را بر طرف ساخته اند.

اکنون این تجارب گرانسنگ در تامین امنیت همه جانبه، به مثابه سرمایه همه جانبه نیروهای مسلح به شمار می شود.

وی افزود: رژیم صهیونیستی مظهر استیصال و درماندگی است و به درستی تجربه کرده اند که ایران اسلامی در تبعیت از عاشورا و امام حاضر خود، در امنیت پایدار و احقاق حقوق مستضعفین و حذف نظام سلطه و حمایت از محور مقاومت با تعامل و آرامش با همسایگان است.

نیروهای مسلح منطقه ای ما به هرگونه تجاوز و تجاهل نابخردانه دشمنان، پاسخی حکیمانه و قاطعانه خواهد داد به گونه ای که برایشان تجربه ای تلخ و ناگوار باقی بماند.

باید سیاست های کلی ابلاغی در خودکفایی و اقتصاد مقاومتی و چشم انداز کشور، به فضل خدا با همکاری دولت و مجلس انقلابی به پیش ببریم و از فناوری های گوناگون سخت و نرم دفاعی، زیستی، شناختی و سایبر باید بهره بجوییم.

همان گونه که نمایندگان محترم استحضار دارند و در کمیسیون های تخصصی مجلس هم مطرح شد، این جانب و همکارانم بر خود فرض می دانیم که از نظرات نمایندگان محترم در پیاده سازی از برنامه ها حداکثر بهره برداری را داشته باشیم.

سیاست های اقتصاد دفاعی را همپای اقتصاد مقاومتی به پیش خواهیم برد و از دانشگاه ها، شرکت های دانش بنیان، نهادهای علمی و بنگاه های تولیدی برای تامین نیازهای صنعت دفاعی بهره خواهیم برد. ضمن گرامیداشت یاد و خاطره دانشمند شهید محسن فخری زاده، بر تجاری سازی دستاوردهای دفاعی با پرهیز از رقابت با بخش خصوصی تاکید بسیار داریم. همچنین در پی حل مشکلات صنایع کشور اعم از دفاعی و ملی اقدام می کنیم.

در زمینه صندوق بازنشستگی نیروهای مسلح در پی سرمایه گذاری در زمینه های با ارزش افزوده بالا همچون معادن و پتروشیمی را در دستور کار قرار می دهیم.

ارتقای توان رزم نیروهای مسلح برای همه حوزه های نظامی و توانایی های موشکی اعم کزور و بالستیک و رزم دریایی و هوشمندسازی مهمات و قدرت زرهی و ضدزرهی و جنگ سایبری و الکترونیک را در هدفگذاری برنامه های آتی وزرات دفاع قرار خواهیم داد.

همچنین در حمایت قاطعانه از محور مقاومت و امنیت پایدار منطقه ای و مبارزه با تروریسم و مداخلات بیگانگان هستیم. در پی تسهیل فرآیندهای صادراتی و گسترش سامانه اشراف اطلاعاتی به منظور رصد تحولات بین المللی و معاهدات دفاعی و همچنین پیگیری قراردادهای پیچیده گذشته نیز هستیم.

در زمینه منطقی سازی حقوق بازنشستگان، افزایش سرانه یارانه حکمت، پشتیبانی از طرح های ملی تامین مسکن به علاوه تامین مالی ساخت یکصد هزار واحد مسکونی و صنعتی سازی در بخش مسکن و بهره گیری از ساماندهی خدمات غیرحضوری برای ایثارگران غیرنظامی و خانواده های صبور آن ها می باشیم.

باید به دنبال پاکسازی میادین مین و تسلیحات کشف نشده در مناطق عملیاتی دفاع مقدس، تسریع در انتقال پادگان ها و تخلیه تاسیسات موجود در مناطق شهری، و تقویت سیستم پدافند خواهد بود. در ادامه به دنبال افزایش سلامت عمومی از طریق حذف تهدیدات فراگیر حوزه سلامت خواهیم بود.

 

  • ناشناس ارسالی در

    مگه حکمت یارنه هم دارد؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها