|
کدخبر: 193912

منبع درآمد طالبان لو رفت!

برآورد درآمد سالانه طالبان از ۳۰۰ میلیون دلار تا ۱.۶ میلیارد دلار است. برای مقایسه، بودجه دولت افغانستان در سال ۲۰۲۰، ۵.۵ میلیارد دلار بوده است.

سیاست منبع درآمد طالبان لو رفت!

یک شبکه تلویزیونی چین منابع درآمد و هزینه‌های طالبان را افشا کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، تلویزیون CGTN چین اعلام کرد: منابع اصلی درآمد طالبان قاچاق مواد مخدر، اخاذی، معادن، جمع آوری مالیات است. همانطور که این شبکه تلویزیونی گزارش می‌دهد، درآمد سالانه این جنبش ممکن است به ۱.۶ میلیارد دلار برسد. در عین حال طالبان عمدتا پول را برای حقوق، سلاح و آموزش هزینه می‌کنند.

برآورد درآمد سالانه آن‌ها از ۳۰۰ میلیون دلار تا ۱.۶ میلیارد دلار است. برای مقایسه، بودجه دولت افغانستان در سال ۲۰۲۰، ۵.۵ میلیارد دلار بوده است. بر اساس گزارشات سازمان ملل متحد، از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹، طالبان احتمالاً بیش از ۴۰۰ میلیون دلار درآمد داشته اند.

افغانستان منبع ۸۴ درصد از عرضه کل تریاک در جهان است. معادن برای طالبان را در سال ۲۰۲۰ حدود ۴۶۴ میلیون دلار سود آوری داشته است.

اخاذی، سالانه ۱۶۰ میلیون دلار دیگر برای این جنبش به همراه دارد. از رانندگان در جاده‌های تحت کنترل طالبان عوارض دریافت می‌شود. صاحبان مغازه‌ها مجبورند مالیات را مستقیماً به طالبان بپردازند. کشاورزان علاوه بر مالیات املاک ۲.۵ درصد، ۱۰ درصد مالیات محصولات خود می‌پردازند.

طالبان همچنین می‌توانند عوارض واردات را برای کالا‌هایی که وارد کشور می‌شوند، وضع کنند. گفته می‌شود که عمده هزینه‌های طالبان، حقوق، سلاح و آموزش می‌باشد.

منبع: ايسنا

ارسال نظر