|
کدخبر: 193417

سیاست انگلیس درباره قدرت گرفتن طالبان

دومینیک راب گفت: ما باید عمل گرا باشیم، همانطور که سیاست انگلیس همیشه اینگونه بوده است. ما باید پیام روشنی ارسال کنیم. آن‌ها اکنون در قدرت هستند و باید این واقعیت را بپذیریم.

سیاست سیاست انگلیس درباره قدرت گرفتن طالبان

دومینیک راب، وزیر امور خارجه انگلیس روز سه شنبه در مصاحبه با "ال بی‌سی رادیو" خواهان یک رویکرد عملگرا در مقابل گروه طالبان شد و اعلام کرد باید واقعیت قدرت گرفتن این گروه را پذیرفت.

راب افزود: انگلیس و متحدانش باید از وضعیت موجود بهترین استفاده را ببرند و با فشار بر طالبان اطمینان یابند این گروه با نسخه قدیمی خود متفاوت است و معتدل‌تر شده است.

وی تصریح کرد: ما باید عمل گرا باشیم، همانطور که سیاست انگلیس همیشه اینگونه بوده است. ما باید پیام روشنی ارسال کنیم. آن‌ها اکنون در قدرت هستند و باید این واقعیت را بپذیریم.

وزیر خارجه انگلیس ضمن تایید هرج و مرج در فرودگاه بین المللی کابل و کشته شدن چند شهروند افغان اعلام کرد: به دلیل افزایش نیرو‌های آمریکایی و انگلیسی در فرودگاه و بهبود وضعیت امنیتی و کنترل جمعیت، شرایط در فرودگاه کابل درحال ثابت شدن است.

وی توضیح داد: از روز دوشنبه ما ۱۵۰ شهروند انگلیس و ۲۸۹ افغان که برای انگلیس کار می‌کردند را از افغانستان خارج کردیم. همه از سرعت و حجم سلطه گروه طالبان بر افغانستان شوکه شدند.

در همین حال بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس اعلام کرده است که انگلیس در مرحله اول ۵ هزار و در آینده‌ای طولانی‌تر ۲۰ هزار شهروند افغان را خواهد پذیرفت.

بعد از توافق فوریه ۲۰۲۰ آمریکا و طالبان و امضای «توافقنامه صلح» بین دو طرف، روند خروج نظامیان آمریکایی و متحدان این کشور از افغانستان شروع شد. این در حالی است که طی هفته‌های اخیر طالبان موفق به پیشروی در افغانستان و تصرف شهر‌های مهم این کشور شد. گروه طالبان روز یکشنبه وارد کابل شد و دولت اشرف غنی در افغانستان سقوط کرد.

منبع: فرارو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها