|
کدخبر: 192099

طالبان زندانیان قندهار افغانستان را آزاد کردند!

منابع خبری افغانستان اعلام کردند که گروه طالبان زندان مرکزی استان قندهار را تصرف و تمام زندانیان آنرا آزاد کردند.

سیاست طالبان زندانیان قندهار افغانستان را آزاد کردند!

ویدئوهای منتشر شده در فضای مجازی افغانستان نشان می دهد که طالبان در زندان را گشوده و به زندانیان دستور می دهند که هرچه زودتر از زندان ها خارج شده و تحت هدایت آنها از منطقه خارج شوند.

این گروه همچنین مدعی شده اند که زندان شهر لشکرگاه و فرماندهی پلیس این استان را نیز تصرف کرده اند اما دولت افغانستان و رسانه ها تاکنون در این باره واکنشی نشان نداده اند.

این در حالی است که امروز شهر غزنی بدست طالبان سقوط کرد و یک عضو شورای استانی غزنی مدعی است که شهر را استاندار غزنی به طالبان تسلیم کرده و خود وی با همراهی افراد طالبان راهی کابل شده است.

در همین حال روزنامه صبح کابل گزارش داد که داوود لغمانی استاندار غزنی پس از آنکه با همکاری افراد طالبان به میدان شهر مرکز استانی به همین نام در ۲۵ کیلومتری کابل پایتخت رسید، توسط دستگاه امنیت ملی افغانستان بازداشت شد.

فواد امان معاون سخنگوی وزارت دفاع افغانستان هم در صفحه فیسبوک خود نوشته است که لطفا هر خائنی را براساس روابط شخصی خود استاندار تعیین نکنید که وضعیت را اینگونه می سازد.

تصاویر و ویدئوهای منتشر شده از استاندار غزنی نشان می دهد که وی با همرای موتورسیکلیت سوارهای طالبان از غزنی تا میدان وردک همراهی شده است.

پیش از این برخی کارشناسان نظامی افغان گفته بودند که حلقه هایی در درون دولت افغانستان وجود دارند که در واگذاری استان ها به طالبان دست و نقش دارند و در واقع آنها در تضاد قومی، فرهنگی و زبانی که با کل دولت دارند بطور عمد تلاش می کنند این کشور سقوط کرده و به دست طالبان بیافتد.

از استان های بادغیس، هرات و بلخ نیز گزارش رسیده است که حملات گروه طالبان به این شهرها عقب زده شده و تلفاتی سنگین به طالبان وارد شده است.

اما طالبان مدعی شده اند که فرودگاه استان فراه و جوزجان را نیز گرفته اند.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها