|
کدخبر: 186614

فوری / خبری مهم درباره آزاد سازی پول های بلوکه شده ایران

خبرگزاری یونهاپ به نقل از یک منبع آگاه نوشت: آمریکا به ایران اجازه داده است تا از منابع مالی مسدود شده خود در ژاپن و کره جنوبی برای بازپرداخت بدهی‌های خود به این دو کشور استفاده کند.

سیاست فوری / خبری مهم درباره آزاد سازی پول های بلوکه شده ایران

به گفته این منبع که از یونهاپ خواسته است نامش فاش نشود، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا لغو تحریم ها را امضا کرده و به ژاپن و کره جنوبی ۹۰ روز فرصت داده است تا معاملات خود را با ایران کامل کنند.

این منبع آگاه گفت: آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده ابتدا در ماه مارس /اسفند ۱۳۹۹/ این معافیت را امضا کرده و در ژوئن /خرداد ۱۴۰۰/ به مدت ۹۰ روز آن را تمدید کرده بود.

یونهاپ نوشت: این معافیت به ایران این امکان را می دهد که بدهی های خود را به صادرکنندگان کره جنوبی و ژاپن که پیش از تحریم های ترامپ، کالاهایی را به ایران صادر کرده بودند تسویه کند. حدود ۷ میلیارد دلار وجوه ایرانی در بانک های کره جنوبی مسدود است.

این منبع به یونهاپ گفت: بیشتر شرکت های کره جنوبی قبل از پایان ماه ژوئن / خرداد ۱۴۰۰/ پرداخت های خود را تسویه کردند، اما برخی از شرکت های ژاپنی قادر به انجام این کار نبودند و به همین دلیل ایالات متحده تمدید معافیت را امضا کرد.

به گفته این منبع، تقریبا ۴۰ شرکت کره جنوبی حدود ۱۰۰ میلیارد وون (۸۷ میلیون دلار) بدهی داشته اند.

 

منبع: برنا

ارسال نظر