|
کدخبر: 169995

صحبت های سالیوان درباره روند مذاکرات

مشاور امنیت ملی آمریکا در گفت و گویی مواضع این کشور درباره چگونگی پیش برد روند مذاکرات وین در زمینه احیای توافق هسته‌ای و اقدامات آمریکا در راستای بازگشت دوجانبه تهران-واشنگتن به برجام را تشریح کرد.

سیاست صحبت های سالیوان درباره روند مذاکرات

به نقل از شبکه ای. بی. سی نیوز، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید امروز در گفت و گویی با این شبکه در پاسخ به سوالی درباره مذاکرات احیای توافق هسته‌ای در وین مبنی بر این که آیا آمریکا در حال بررسی کاهش کامل تحریم های ایران است یا نه، گفت: ما هنوز در وین که در حال حاضر مذاکرات میان قدرت‌های جهانی و ایران در آن جا انجام می شود، به توافقی نرسیده‌ایم. هنوز فاصله قابل توجهی برای پیمودن و بستن شکاف های موجود باقی مانده است و این شکاف ها در زمینه تحریم هایی هستند که آمریکا و دیگر کشورها لغو خواهند کرد. همچنین در زمینه محدودیت هایی هسته ای می باشند که ایران قبول خواهد کرد برای اطمینان یافتن از این که هیچ گاه به یک سلاح اتمی دست پیدا نکند، آن ها را اعمال کند.

سالیوان ادامه داد: دیپلمات های ما در هفته های آتی روی این مسئله کار خواهند کرد تا تلاش کنند بر اساس پایبندی در ازای پایبندی به بازگشتی دوجانبه به برجام، توافق هسته ای ایران برسند. فعلا هیچ توافقی وجود ندارد. امیدواریم بتوانیم پیشرفتی حاصل کنیم و امیدواریم در نهایت به اهدافی که رئیس جمهور بایدن ترسیم کرده است، دست بیابیم.

هفته های اخیر مذاکرات اعضای کمیسیون مشترک برجام درباره بازگشت دوجانبه تهران-واشنگتن به پایبندی به توافق هسته ای در وین برگزار شده است. اگرچه، مذاکرات مستقیم یا غیر مستقیمی میان نمایندگان ایران و آمریکا در وین تاکنون انجام نگرفته است. دو کارگروه کمیسیون مشترک برجام در حال بررسی تحریم هایی که آمریکا می تواند لغو کند و اقدامات لازم برای ایران در جهت بازگشت به پایبندی کامل به توافق هسته ای می باشند.

ایران خواستار لغو کلیه تحریم های اعمال شده آمریکاست و اظهار داشته پس از راستی آزمایی لغو این تحریم ها اقدامات لازم جهت از سرگیری پایبندی کامل به تعهدات برجامی اش را انجام می دهد.

دولت آمریکا در آخرین مواضع اعلام شده اش، برای لغو تحریم های ناسازگار با برجام اعلام آمادگی کرده است، اما هنوز مشخص نیست این تحریم ها کدامند.

 

منبع: ايسنا

ارسال نظر