|
کدخبر: 183506

معاون گروسی عازم ایران می شود

خبرنگار روزنامه وال استریت ژورنال مدعی شد که هفته آتی، معاون مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی برای گفت‌وگو پیرامون همکاری ایران با آژانس به تهران خواهد آمد.

سیاست معاون گروسی عازم ایران می شود

لارنس نورمن خبرنگار روزنامه وال استریت ژورنال با بازنشر بخش هایی از یک گزارش خبرگزاری رویترز درباره تداوم فعالیت راستی آزمایی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ایران، در صفحه توییترش نوشت: طبق گزارش رویترز، بازرسان قرار است تا هفته آتی دسترسی مناسبی به نطنز داشته باشند. متوجه شدم که یک مقام ارشد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که ایران دیدار با او برای مذاکرات را در اواخر ژوئن قبول نکرده بود، قرار است هفته آینده به ایران برود.

نورمن ادامه داد: برخی دیپلمات ها گمان می کنند که بر اساس بازخوردی که معاون رافائل گروسی، مدیر کل آژانس هفته آینده در تهران خواهد گرفت، ممکن است در روزهای آتی گزارشی درباره رخ دادهای متعدد به شورای حکام آژانس داده شود.

دولت ایران اسفندماه سال گذشته براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی دسترسی بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تاسیسات هسته‌ای را محدود و اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را متوقف کرد، ولی پس از آن تهران و آژانس اوایل اسفند پارسال به توافقی سه‌ماهه دست یافتند که بر پایه آن دوربین‌های نظارتی آژانس در تاسیسات هسته‌ای به مدت سه ماه فعالیت کند ولی دسترسی به اطلاعات آن تنها در صورتی ممکن شود که تحریم‌های آمریکا علیه ایران لغو شده باشد.

این توافق سه‌ماهه به مدت یک ماه دیگر تمدید شد که این مهلت روز پنج‌شنبه، ۳تیر به پایان رسید. گفته می‌شود رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی، دو بار با ایران برای تمدید این مهلت تماس داشته ولی پاسخی از ایران دریافت نکرده است.

 

منبع: ايسنا

ارسال نظر