|
کدخبر: 183361

سخنگوی کاخ سفید:ایران با بازرسان آژانس همکاری کند

سخنگوی کاخ سفید با بیان اینکه چالش های موجود در مذاکرات وین پیش از این نیز وجود داشته است، گفت که ایران باید با بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی همکاری کند.

سیاست سخنگوی کاخ سفید:ایران با بازرسان آژانس همکاری کند

جن ساکی سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری هفتگی خود در پاسخ به این سوال که "آیا تمدید نشدن توافقات فنی میان ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی دارد؟" تلاش کرد دشواری ها در این مسیر را کم اهمیت جلوه دهد و اظهار داشت: ما به طور قطع این انتظار را داریم که چالش هایی در مسیر رسیدن به توافق با ایران وجود داشته باشد. ما پیش از این نیز شرایط مشابهی را تجربه کرده ایم.

بنابر گزارش وب سایت کاخ سفید، جن ساکی همچنین در اظهاراتی مداخله جویانه گفت: ما بر این باوریم که ایران می بایست به طور کامل با بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی همکاری و طبق توافقات پادمانی اش با آژانس عمل کند. ما برای حمایت از آژانس با شرکای خود همکاری می کنیم.

وی افزود: یکی از دلایلی که ما وارد مذاکرات با شرکای خود در توافق هسته ای و ایرانی ها، حتی به صورت غیرمستقیم برای پیوستن مجدد به این توافق شده ایم، این است که دسترسی های قابل اعتماد (به تاسیسات هسته ای) در ایران ادامه داشته باشد و بدانیم که آنها در حال انجام چه کاری هستند و چقدر به دستیابی به ظرفیت تولید سلاح هسته ای نزدیک هستند.

سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به سوالی درباره دور بعدی مذاکرات وین گفت: همان طور که می دانید به تازگی دور ششم رایزنی ها را به اتمام رسانده ایم و همه به پایتخت های خود بازگشته اند. من هیچ چیزی نمی توانم درباره دور بعدی بگویم اما امیدواریم که در دور بعدی مذاکرات به آنچه می خواهیم دست یابیم.

 

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها