|
کدخبر: 182574

بلینکن:آمریکا باید برجام را به طور کامل اجرا کند

وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد که توپ اکنون در زمین ایران است و خواهیم دید که چه تصمیمی اتخاذ می‌کنند.

سیاست بلینکن:آمریکا باید برجام را به طور کامل اجرا کند

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا گفت: در مذاکرات غیر مستقیم با ایران از برخی موانع عبور کردیم اما همچنان اختلافات بنیادین وجود دارد.

وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد: توپ اکنون در زمین ایران است و خواهیم دید که چه تصمیمی اتخاذ می کنند و ما نمی دانیم که رهبر ایران آماده بازگشت به تعهدات هسته ای است یا خیر.

به گزارش ایسنا سعید خطیب‌زاده ، سخنگوی وزارت خارجه روز دوشنبه در پاسخ به سوالی در مورد مذاکرات وین و برجام و انتظارات کشورهای طرف مذاکره از ایران در این مذاکرات تصریح کرد: اگر امروز برجام زنده است و برجامی است که در خصوص اجرای آن گفت‌وگو انجام می شود به خاطر جمهوری اسلامی ایران و تصمیمی است که ایران بعد از خروج آمریکا از این توافق بین‌المللی و بی عملی اروپا اتخاذ کرد.

این دیپلمات ارشد کشورمان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران و مردم بزرگ ایران سهم خود را برای حفظ برجام داده اند و تصمیم سختی که باید می گرفتند را در همان مقطع گرفتند، خاطر نشان کرد: آمریکا باید بداند که در این مذاکرات در موضع مجرم حضور دارد چرا که طرفی است که تمامی تلاش های خود را انجام داد که برجام را از بین ببرد و همه این موضوع را می دانند.

خطیب زاده ادامه داد: ما تنها چیزی که اکنون در مورد آن گفت‌وگو می‌کنیم چگونگی اجرای برجام است و نه در مورد اصل برجام و یا آینده آن بلکه در مورد اجرای آن گفت‌وگو می کنیم. جز منافع مردم و تحقق آن چیز دیگری برای ما مهم نیست و این آمریکاست که باید برجام را به طور کامل اجرا کند و به تعهدات خود بازگردد چرا که ما پیش از این ثابت کرده ایم به آنچه که امضا می کنیم به صورت کامل پایبند هستیم.

 

منبع: ایسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها