|
کدخبر: 178571

همتی: ریسی مخالف برجام است!

پنج کاندیدای فعلی مخالف FATF و برجام هستند.

سیاست همتی: ریسی مخالف برجام است!

عبدالناصر همتی در ابتدای مناظره سوم به ارائه تصویری از دولت خود پرداخت و اظهار کرد: در ارتباط با بحث امروز باید اشاره کنم که بدون افزایش رشد اقتصادی تا حداقل پنج درصد نمی‌شود معضل بیکاری را حل کرد یا اشتغال ایجاد نمود. بدون سرمایه گذاری اساسا رشد اقتصادی معنا ندارد.

 

وی اضافه کرد: دوستان امروز آمده‌اند و درباره‌ی روبنا صحبت می‌کنند در حالی که ما در اقتصاد موضوعات زیربنایی را مورد توجه قرار می‌دهیم و علم اقتصاد به ما می‌گوید در مورد وضعیت اقتصادی جامعه باید شرایطی را به وجود آورد و حکومت اقتصاد را به سمتی ببرد که امکان سرمایه گذاری امن ایجاد شود تا رشد سرمایه گذاری از طریق آن به وجود آید و نتایج آن میان مردم تقسیم شود.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در واکنش به سخنان‌ ابراهیم رئیسی اظهار کرد: آقای رئیسی از گرانی صحبت می‌کنند و می‌گویند می‌خواهند با آن مبارزه کنند. اما آقای رئیسی گرانی وجود ندارد، آنچه عامل گرانی است تورم است به جای این‌که معلول را بیابید دنبال علت باشید. چرا خودتان را به راه دیگری می‌زنید بدانید که تحریم، معادلات اقتصادی ما و دنیا را بهم زده است و این موضوع در همه مشکلات اقتصادی ما تاثیر خود را گذاشته است. شما یک کشور نشان دهید که با تحریم رشد اقتصادی داشته است.

همتی با تاکید بر این‌که من برای مسکن جوانان، اشتغال آنان، کنترل تورم و افزایش رشد اقتصادی برنامه دارم، اظهار کرد: مردم بدانند این جریانی که در برابر من ایستاده است می‌خواهد ما بدون دنیا زندگی کنیم. اولا شما بلد نیستید بدون دنیا زندگی کنید و ثانیا نتیجه زندگی بدون دنیا می‌شود این‌که رشد اقتصادی هشت درصدی به صفر کاهش می‌یابد و هزینه آن را هم مردم از جیب خود می‌پردازند.

وی تصریح کرد: وضعیت تجارت خارجی ما را ببینید ما داریم سالی 16 میلیارد دلار هزینه نبود تجارت خارجی را می‌دهیم در این شرایط استقلال و پرسپولیس حتی نمی‌توانند پول خود را از "ای اف سی" بگیرند و ما نمی‌توانیم یک کشتی با پرچم خود روی  آب بفرستیم.

وی خطاب به رئیسی ادامه داد: آقای رئیسی به مردم صریح بگویید شما اگر روی کار بیایید برای برجام چه اتفاقی خواهد افتاد آیا آن را پیگیری خواهید کرد؟ من به مردم بگویم که این تحریم‌ها و کاسبان آن ضرر 350 هزار میلیاردی به کشور وارد کرده‌اند و دولت امروز دچار کسری بودجه است؛ چرا که سالی چند ده میلیارد از درآمد دولت کاسته شده است.

همتی با بیان این‌که کاسبان تحریم و شخص ترامپ در همکاری با هم زیر میز برجام زدند، اظهار کرد: اینگونه شد که ما به وضعیت فعلی رسیدیم، اما می‌گویم می‌توان در دولت بعدی تحریم را شکست و برجام را اجرا کرد ما اگر بتوانیم چند سال سرمایه وارد کشور کنیم آن وقت برای جوانان هم شغل ایجاد خواهد شد این دغدغه مردم است و ما این را اجرا خواهیم کرد.

وی ادامه داد: اما آنهایی که در برابر من قراردارند یعنی آقای رئیسی و چهار کاندیدای دیگر که وی را همراهی می‌کنند اینها مخالف برجام و تصویب FATF هستند. آنها سال‌ها رابطه با خارج کشور را معطل کرده‌اند به خاطر این‌که به رابطه با دنیا اعتقادی ندارند.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری یادآور شد: ما برای سیاست خارجی برنامه داریم و به دنبال حل مشکلات هستیم در سیاست خارجی دولت من عربستان و عمان دشمن نیستند ما به دنبال حمایت از خودروسازی داخلی هستیم اما معنایش این نیست که خودروی داخلی را به قیمت خودروی آمریکایی به مردم بفروشیم.

وی ادامه داد: آقای رئیسی شما تا این مدت گل به خودی زدید و در زمین ترامپ بازی کردید این موضوع را مورد توجه قرار دهید و بدانید که تعامل با دنیا اصل سیاست خارجی است.

ارسال نظر

 

سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها