|
کدخبر: 178070

برنامه رضایی برای خانه دار کردن مردم

نامزد سیزدهمین دوره انتخاب ریاست جمهوری گفت: دولت ما متناسب با ظرفیت ها و توانایی هر استان ، نسخه پیشرفت و بهبود برای آن تهیه کرده است.

سیاست برنامه رضایی برای خانه دار کردن مردم

محسن رضایی میرقائد در گفتگوی انتخاباتی با مردم استان یزد که ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه امروز /چهارشنبه/ از شبکه سیمای استانی یزد پخش شد افزود: اختیارات تصمیم گیریها را به استانها می دهیم و دوباره اقوام ایرانی را به میدان می آوریم.

وی با بیان اینکه دولت ما دولت پایان دادن به وعده های بی پشتوانه است تصریح کرد: استانداران را از مردم همان استان انتخاب می کنیم و اختیارات لازم را هم به او می دهیم، با آنها همفکری می کنیم و اجازه می دهیم خودشان اقدام کنند.

وی یادآور شد: تمام ایران را تبدیل به کارگاه بزرگ اقتصادی می کنیم به شرط اینکه جوانان و بانوان پای کار آیند.

رضایی اظهار داشت: باید دوباره استان ها و اقوام را به میدان بیاوریم و با ایجاد مناطق اقتصادی ،سپرده های اقتصادی هر استان را همانجا هزینه کنیم نه اینکه سپرده ها در تهران متمرکز و تبدیل به ارز و به خارج برده شود.

وی ادامه داد: هنر امام راحل این بود که همه ایرانیان از اقوام و استان های مختلف را جمع کرد و با انسجام و وحدت، انقلاب اسلامی پیروز شد ولی سیاست های نادرست دولت ها در دوسه دهه اخیر قامت مردم ایران را خم کرده است و ما می خواهیم دوباره از نو بر روی پای خود بایستیم و دولتی نو را آغاز کنیم.

این نامزد انتخاباتی اضافه کرد: امام بار دیگر در جنگ تحمیلی، استان ها و اقوام را جمع کرد و توانستیم در هشت سال دفاع مقدس پیروز شویم؛ آیا نمی توان بار دیگر همه استان ها و اقوام را کنار هم جمع کرده و حرکت سومی را آغاز کنیم؟

رضایی تصریح کرد: با وجود جوانان و رهبری می توان بار دیگر شروع کرد و قیام فرهنگی و اقتصادی، قیام برای شکست محاصره اقتصادی و قیام دولت وحدت ملی را شاهد بود.

وی ادامه داد: این گونه نیست که انتخابات از قبل مهندسی شده باشد و شما باید مشخص کنید و ما می توانیم برای زدودن غم از چهره مردم، سربلندی کارگران، کشاورزان و بازنشستگان بار دیگر آغاز کنیم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری، دولت اقدام و تحول خود را پایان به وعده های بدون پشتوانه عنوان کرد و افزود: دولت ما برای هر استانی برنامه مختص به آن را دارد که با کمک مردم همان استان تدوین شده است.

وی نسخه واحد برای هر استان پیچیدن را نادیده گرفتن ظرفیت ها و استعدادهای آن استان خواند و گفت: باید با در نظر گرفتن ظرفیت ها و قابلیت های هر استان نسخه پیشرفت و بهبود برای آن استان نوشت.

رضایی تأکید کرد: اهمیت بیرون کردن فقر و تبعیض از کشور کمتر از بیرون کردن صدام و دشمن از کشور نیست و دولت اقدام و تحول با کمک شما مردم، عنایت امام زمان (عج) و سیاست های مقام معظم رهبری این کار را می کند.

وی به خط مشی خود در استان ها پرداخت و گفت: استانداران از مردم همان استان انتخاب می شوند به این گونه که ۱۰ نفر را در هر استان مشخص می کنیم تا نخبگان هر استان خارج از گروه و جناح خاص نسبت به انتخاب استاندار اقدام کنند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: در زمینه امکانات پژوهشی و اطلاعات آموزشی کمک خواهیم کرد و اختیارات را به استاندار می دهیم و با تمام توان پشت سر استانداران خود می ایستیم.

وی از نهضت بزرگ خانه سازی در دولت خود هم خبر داد و گفت: هر کس ۱۰ درصد هزینه مسکن را آورده داشته باشد به او مسکن می دهیم و مابقی را وام به او می دهیم و خانه را تا زمان اتمام قسط ها به عنوان وثیقه می گیریم.

رضایی تصریح کرد: چنانچه نهضت ساخت مسکن راه افتد ۳۰۰ صنعت پشت سر آن راه می افتد و شغل های زیادی ایجاد می شود.

وی حفظ کرامت انسانی را برنامه دیگر خود عنوان کرد و گفت: من بار دیگر خود را سپر ملت ایران می کنم تا مشکلات شان را حل کنم و این کار با کمک شما مردم اتفاق می افتد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: به خانم های خانه داری که بیش از ۲ فرزند داشته باشند مشروط بر گذرندان دو دوره سه ماهه در زمینه تربیت فرزند و سلامت و بهداشت، حقوق ماهیانه می دهم.

وی تأکید کرد: مسئله کرامت انسانی را از خانه شروع کرده و کسب و کار در شهرها را از داخل خانه ها توسعه می دهیم تا اقتصاد از پایین به بالا بجوشد.

رضایی، یزد را استان عرفا و دانشمندان بزرگ دانست و گفت: فرزندان غیور این استان در تیپ الغدیر ۱۸ به مناطق جنگی اعزام شدند و در بسیاری از مجاهدت ها نقش آفرینی کردند.

وی اظهار داشت: استان یزد با وجود مردان و زنان سخت و کوش همواره در اقتصاد کشور پیش رو بوده و می تواند الگوی توسعه و پیشرفت ایران اسلامی باشد.

وی افزود: این استان کم نظیر کارآفرینی و صنعت توانسته کمترین میزان بیکاری را در کشور به خود اختصاص دهد و حتی صد هزار نفر از استان های دیگر در استان مشغول به کار هستند.

وی آب را مسئله ای مهم در استان یزد عنوان کرد و گفت: هرچند خط آب از سواحل خلیج فارس به این استان آمده است ولی باید این موضوع حیاتی برای مردم دنبال شود.

رضایی گرد و غبار و آلودگی های زیست محیطی را مشکل دیگر استان عنوان کرد و ادامه داد: میراث فرهنگی، تمدنی و تاریخی یزد در سطح بین المللی شناخته شده است ولی بسیار کم از این مزیت استفاده می شود و باید مسئله گردشگری در استان یزد را توسعه داد و مشکلات آن را برطرف کرد.

وی اضافه کرد: برنامه های زیادی را برای استان یزد تدوین کرده ایم که به محض استقرار دولت سند اقدام با استان امضا کرده و بر تعهد خود در طول چهار سال پای بند خواهیم ماند.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری به همراه ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا ، میان دوره ای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری ۲۸ خردادماه برگزار می شود.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر