|
کدخبر: 177819

مهرعلیزاده: در عرض ۳ ماه مردم را واکسینه می‌ کنم

کاندیدای سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد که باید همه امکانات کشور و همه تصمیم گیران کشور در همه نهادها همکاری کنند که برجام و مذاکرات وین به نتیجه برسد.

سیاست مهرعلیزاده: در عرض ۳ ماه مردم را واکسینه می‌ کنم

محسن مهرعلیزاده کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم در پاسخ به پرسشی درباره تحقق سیاست کلی نظام در قبال بازگشت آمریکایی‌ها به برجام گفت: بر اساس سیاست‌های نظام و به دلیل بد عهدی‌ها، فشارهای حداکثری را وارد کردند و مقاومت جانانه مردم ایران توطئه‌ها را بر باد داده است. مواضع جمهوری اسلامی ایران مواضع درستی است و باید با قوت در جهت زنده کردن برجام در مذاکرات حاضر شویم.

وی افزود: باید همه امکانات کشور و همه تصمیم گیران کشور در همه نهادها همکاری کنند که برجام و مذاکرات وین به نتیجه برسد.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در ادامه با اشاره به اظهارات ابراهیم رئیسی دیگر کاندیدای انتخابات اظهار کرد:  آقای رئیسی فرمودند که دفعه قبل بد اخلاقی‌هایی در جلسه شده و از وقت خود استفاده نمی‌کنند و از حق خود می‌گذرند و همچنین فرمودند آذری زبانان به ایشان زنگ زدند و دل جویی کردند؛ درحالی که من فکر نمی‌کنم آذری زبانان به ایشان توهین کرده باشند؛ چراکه آذری زبانی در اینجا نبوده که به ایشان توهین کرده باشد. ضمنا باید تصحیح کنم که آنچه که هست در مناطق آذربایجان‌های شرقی، غربی، اردبیل، همدان، اصفهان، شیراز و خوزستان ترک زبانان هستند و از آقای رئیسی می‌خواهم که به این موضوع توجه کنند.

مهرعلیزاده ادامه داد: من با توجه به اینکه آقای رئیسی قاضی هستند از ایشان می‌خواهم که در این زمینه دقت بیشتری کنند؛ من نمی‌دانم ما اخلاق یا بد اخلاقی را چه تعریف می‌کنیم؛ مطلبی که درباره مدرک تحصیلی آقای رئیسی عرض کردم، مطلب حقی بود؛ آقای رئیسی از نظر کلاسیک ۶ کلاس درس خواندند و من هم با احترام عرض کردم که ایشان پس از دروس حوزوی، این دروس را معادل سازی کردند و دکترا گرفتند. من عرض کردم که اصولاً علم اقتصاد مثل علم پزشکی، علم خاص خود را می‌خواهد.

وی گفت: مسائل اخلاقی را باید در عمل و در جامعه جاری کنیم؛ دو روز پیش صدا و سیما ۵ دقیقه از فیلم تبلیغاتی بنده را سانسور کرد؛ این بد اخلاقی است و دیدیم که دو روز پیش مردم در فضای مجازی غوغا کردند و گفتند که صدا و سیما که زمانی گفته می‌شد ملی باید باشد، میلی و امروز عشقی شده است.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: سوال من از آقای قاضی به عنوان یک قاضی این است که به چه دلیل فیلترینگ را  پی در پی پیگیری می‌کنید؛ چرا اجازه می‌دهید پیامک‌هایی به دختر خانم ارسال شود.

مهرعلیزاده در بخش نقد دومین مناظره تلویزیونی کاندیداهای ریاست جمهوری به ارائه راه حلی برای کاهش فاصله طبقاتی در کشور پرداخت و گفت: مشکلات ما خیلی زیاد است؛ مثلاً در مورد کارگران همه ساله برای افزایش حداقل دستمزد  با آنها در این زمینه چانه می‌زنیم و معمولا چند درصد زیر تورم افزایش حقوق می دهیم؛ گرچه طی یکی دوسال قبل مقدار افزایش دستمزد کارگران مقداری بیشتر از میزان تورم بوده است، اما این وضعیتی نیست که کارگران را راضی کند. اولین کاری که باید برای فاصله طبقاتی به آن فکر کنم  این است که باید موضوع سه جانبگی دولت، کارگر و کارفرما را داشته باشیم تا بتوانند از حقوق خود دفاع کنند.

وی ادامه داد: موضوع دیگری که باید مورد توجه قرار بگیرد، مسأله معلمان است؛ چند وقت است که کار معلمان در زمینه رتبه بندی بین دولت و مجلس پاس کاری می‌شود؛  عدم اجرای رتبه بندی و تعیین حق و حقوق معلمان موجب اعمال ظلم به این قشر شده است. باید در شناسایی و تطبیق مدارک معلمان کاری بکنیم که مانند اساتید دانشگاه‌ها از مزایای شغلی برخوردار شوند.

مهرعلیزاده در بخش دیگری از مناظره تلویزیونی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری گفت: درباره جوانان بارها صحبت شده؛ ما امروز ۱۰ میلیون نفر جوان در سن ازدواج داریم که تکلیف‌شان مشخص نیست؛ باید جوانان را بیشتر تحویل بگیریم و در نظر داشته باشیم که جوانان واقعیت‌های جامعه و صاحب آینده کشور هستند. باید سبک زندگی جوانان دهه ۷۰و ۸۰ را بپذیریم؛ اگر یک ذره موی دختر خانمی بیرون باشد، نباید پیامک وحشت بدهیم؛ توقع من از آقای رییسی که قاضی القضات هستند این است که در این زمینه تذکر دهند؛ اصولاً اینکه عده‌ای در جامعه ایجاد رعب و وحشت کنند، جامعه را نگران می‌کند. اینکه  جوانان در پارکی آب بازی می‌کنند را دستگیر می‌کنند، نتیجه‌اش می‌شود فرار نخبگان و از دست دادن نیروهای ارزشمند آینده کشور.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه در زمینه مقابله با کرونا متاسفانه دولت خیلی کوتاهی کرده است، خاطر نشان کرد: وزیر محترم باید به موقع عمل و واکسن وارد و بخش خصوصی را فعال می‌کرد؛ چندین شرکت خصوصی داریم که می‌توانند بدون انتقال ارز واکسن وارد کنند. قیمت واکسن کرونا از دو الی ده دلار است که با قیمت آزاد می‌شود ۲۰۰ هزار تومان؛ بارها گفتم که اگر وزارت بهداشت از مافیا بازی‌ها دست برمی‌داشت و اجازه می‌داد حتی به قیمت آزاد واکسن وارد شود، امروز مردم واکسینه شده بودند و اینگونه نبود که وزیر بهداشت با پزشکان و پرستاران با شعر و شاعری برخورد کند و  با قسم خوردن به حضرت عباس (ع)کار را تمام کند.

مهرعلیزاده تاکید کرد: برنامه من این است که اگر رئیس جمهور شدم در عرض ۳ ماه همه مردم ایران را واکسینه می‌کنم؛ بخش خصوصی می‌تواند واکسن وارد کند و ما مردم را واکسینه کنیم. من همچنین درباره مهارت افزایی جوانان و همچنین وضعیت بازنشستگان هم برنامه‌هایی دارم.

 

منبع: ايسنا

ارسال نظر