|
کدخبر: 168292

چراغ سبز روسیه به بایدن

پیشنهاد بایدن برای گفت‌وگو با پوتین مورد نظر مثبت کرملین قرار گرفت، وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد مسکو به پیشنهاد جو بایدن برای دیدار با پوتین نظر مثبت دارد و آن را بررسی می‌کند.

سیاست چراغ سبز روسیه به بایدن

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، اوایل آوریل سال جاری میلادی ولادیمیر پوتین و جو بایدن روسای جمهوری روسیه و آمریکا تماس تلفنی داشته و به بررسی روابط دو جانبه در جریان این گفت‌وگو پرداختند و همچنین به بررسی این مساله پرداختند که بایدن پیشنهاد داده بود که یک نشست رو در رو بین پوتین و او در یک کشور ثالث در آینده نزدیک برگزار شود.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه امروز یکشنبه در پاسخ به این سوال که آیا مسکو گفت‌وگو در سطح بالا با آمریکا برگزار می‌کند، گفت به درخواست پوتین من پیشنهاد جو بایدن را برای برگزاری یک نشست بررسی می‌کنم این مساله با نظر مثبت کرملین روبرو بوده و در حال بررسی است.

وزیر امور خارجه روسیه همچنین گفت مسکو هنوز در حال بررسی انجام انجام اقداماتی است که اگر واشنگتن تنش‌ها در روابط دو جانبه را افزایش دهد آیا باید دست به اقداماتی بزند یا خیر.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه به هر حال اعلام کرد، در صورتی‌که واشنگتن به افزایش تنش ادامه دهد کشورش آماده اتخاذ تدابیر بیشتر پاسخ‌گویی است.

لاوروف گفت: ما از تدابیری که در قبال اقدامات آمریکا لحاظ کردیم صحبت کرده‌ایم و همچنان آماده برداشتن گام‌های بیشتر در صورت ادامه افزایش تنش توسط آمریکا هستیم.

 

منبع: ايسنا

ارسال نظر