|
کدخبر: 167463

تنش میان روسیه و امریکا اوج گرفت

تنش‌ها و اختلاف‌های میان واشنگتن و مسکو در موضوع‌های مختلف بالا گرفته است.

بین‌الملل تنش میان روسیه و امریکا اوج گرفت

تنش‌ها میان روسیه و آمریکا در روز‌های اخیر وارد مرحله جدیدی از اقدام‌های متقابل شده است که روابط میان واشنگتن و مسکو را به پایین‌ترین سطح خود تنزل داده است.

به گزارش «اسپوتنیک»، «دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کرملین، بازگشت «جان سالیوان»، سفیر آمریکا به روسیه را وابسته به شرایط و تحولات آتی دانست.

«پسکوف» گفت «معمولا، سفیر‌ها پس از رایزنی در پایتخت‌های خود، براساس مصلحت به محل ماموریت خود باز می‌گردند؛ در حال حاضر روابط میان واشنگتن و مسکو را در پایین‌ترین سطح مشاهده می‌کنیم.»

به گفته وی، «اقدام‌های غیردوستانه آمریکا علیه روسیه، عواقب خاصی به دنبال دارد.»

سفیر آمریکا به تازگی تایید کرد که برای انجام رایزنی‌ها به واشنگتن سفر کرده و در هفته‌های آینده به مسکو بازمی گردد.

در همین حال همزمان با انتشار جزئیات مکالمه تلفنی روسای جمهور روسیه و آمریکا، «سرگئی ریابکوف»، معاون وزیر خارجه روسیه، گفت که زمان و مکان دیدار احتمالی «ولادیمیر پوتین» و «جو بایدن»، روسای جمهور روسیه و آمریکا، همچنان نامشخص است.

وی می‎گوید «برای گفتن هر چیزی، خیلی زود است ما حتی به این موضوع نزدیک هم نشده‎ایم؛ طرف آمریکایی این موضوع را مطرح کرد ما فقط در حال تجزیه و تحلیل اوضاع هستیم و این امر بیشتر به رفتار آمریکا بستگی دارد.»

روسیه ضمن رد مداخله آمریکا در مسائل مربوط به دریای سیاه، اقدام مسکو را تدبیر برای تامین امنیت خود خواند.

«ند پرایس»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز اقدام روسیه مبنی بر بستن مناطقی از دریای سیاه برای ناوگان خارجی را تلاشی برای تضعیف و بی ثبات سازی اوضاع در اوکراین توصیف کرد.

آمریکا و روسیه در روز‌ها و هفته‌های اخیر مجموعه‌ای از تحریم‌ها را علیه یکدیگر اعمال کرده‎اند.

مسکو پس از اقدام آمریکا مبنی بر تحریم ۳۲ فرد و نهاد روسیه و اخراج ۱۰ دیپلمات روس از آمریکا، ۱۰ دیپلمات آمریکایی را از روسیه اخراج و ۸ مقام آمریکایی را در فهرست تحریم خود قرار داد.

 

منبع: میزان

ارسال نظر