|
کدخبر: 166017

پیشنهاد ویژه کاخ سفید برای بازگشت تهران به برجام

یک نشریه آمریکایی با اشاره به اینکه جو بایدن به دنبال بازگشت به توافق هسته‌ای ایران است، گزارش داد، مقامات آمریکایی برای رسیدن به این هدف در حال تهیه نقشه راه هستند.

سیاست پیشنهاد ویژه کاخ سفید برای بازگشت تهران به برجام

فارین پالسی به نقل از منابع نزدیک به مذاکره کنندگان آمریکایی و اروپایی آورده است که احتمالا رابرت مالی مسئول میز ایران در وزارت خارجه آمریکا به تهران پیشنهاد معامله ای دهد که بر اساس آن تحریم ها به اندازه کافی برداشته می شود تا تهران به برجام بازگردد.

بر اساس این گزارش، لغو تحریم ها آنقدر نخواهد بود که باعث شود جو بایدن در مقابل مخالفان داخلی آسیب پذیر باشد.

جمهوری اسلامی ایران که پس از نقض تعهدات برجامی از سوی سه کشور اروپایی و خروج آمریکا از برجام، مطابق بندهای ۲۶ و ۳۶ برجام اقدام به کاهش تعهدات خود کرده بود، تأکید دارد تا لغو عملی همه‌ی تحریم‌ها و انجام راستی‌آزمایی، به تعهدات سابق بازنخواهد گشت.

در همین حال، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا و معاونش کامالا هریس هشدار داد که زمان زیادی برای انتخاب یک گزینه از میان دو گزینه بازگشت به برجام یا ادامه کارزار «شکست حداکثری» ندارند.

همچنین سیدعباس عراقچی رئیس هیات مذاکره کننده ایران در نشست وین خاطر نشان کرد: همان‌طور که قبلاً گفتیم به دنبال مذاکرات فرسایشی و مذاکراتی که فقط زمانبر بوده و هدف آن فقط مذاکره برای مذاکره باشد به هیچ وجه نیستیم.

وی هشدار داد: اگر مذاکرات به سمت سازنده که ما انتظار داریم پیش برود طبیعتاً ادامه پیدا می کند در غیر این صورت با آن برخورد خواهد شد.

منبع: تسنیم

ارسال نظر