|
کدخبر: 157424

دلیل رفتن رئیس ستاد ارتش عربستان به عراق چه بود؟

رئیس ستاد ارتش عربستان در سفری رسمی و به دعوت همتای عراقی خود امروز (سه شنبه) وارد بغداد شد.

سیاست دلیل رفتن رئیس ستاد ارتش عربستان به عراق چه بود؟

وزارت دفاع عراق در بیانیه ای کوتاه اعلام کرد که ارتشبد «فیاض بن حامد الرویلی» رئیس ستاد ارتش عربستان سعودی امروز در سفری رسمی به دعوت ارتشبد ستاد «عبدالامیر رشید یارالله» وزیر دفاع عراق وارد بغداد پایتخت شد.

هدف از این سفر تقویت همکاری های امنیتی و نظامی دو طرف اعلام شده است.

سفر رئیس ستاد ارتش عربستان سعودی به بغداد در حالی است که هفته گذشته «فواد حسین» وزیر امور خارجه و «عثمان الغانمی» وزیر کشور عراق در راس هیات های سیاسی و امنیتی از ریاض دیدن کرده بودند.

وابسته نظامی عربستان در بغداد، آذر گذشته اعلام کرده بود که سعودی ها آمادگی دارند که به عراق کمک نظامی ارایه کنند.

وزارت دفاع عراق در آن زمان با صدور بیانیه‌ای نوشت که وابسته نظامی عربستان در بغداد با سرلشکر رشید یارالله رئیس ستاد ارتش عراق دیدار و گفت وگو کرده است.

رشید یارالله در این دیدار بر اهمیت این دیدار برای بحث درباره افق‌های همکاری و هماهنگی بین دو کشور در زمینه نظامی تاکید کرد.

این بیانیه تصریح کرد: وابسته نظامی عربستان نیز از این دیدار ابراز خرسندی و از توانمندی های ارتش عراق و جانفشانی‌های بزرگ آن در راه پاسداری از امنیت و سلامت این کشور و منطقه تمجید کرد.

بر اساس این بیانیه، وابسته نظامی سعودی «بر تمایل فراوان کشورش برای ادامه هر نوع کمک به نهاد نظامی عراق تاکید کرد».

رئیس ستاد ارتش عراق ۲۱ آبان امسال در سفر به عربستان همکاری نظامی بغداد - ریاض را با رئیس ستاد کل مشترک ارتش سعودی بررسی کرده بود.

این سفر یک روز پس از نشست فشرده کمیته هماهنگی مشترک عراق و عربستان برای توسعه همکاری در زمینه‌های مختلف از جمله امنیتی و نظامی در بغداد صورت گرفته بود.

ستاد عملیات مشترک عراق اعلام کرد که این کشور تاکنون توافقی با عربستان برای اجرای رزمایش مشترک نکرده است.

اعلام آمادگی سعودی ها برای کمک نظامی به عراق در حالی صورت می‌گیرد که نهادهای مدنی و جریان های سیاسی این کشور همواره از نقش ریاض در کمک به گروه های تروریستی در انجام عملیات تروریستی و کشتار مردم این کشور در طول یک دهه اخیر انتقاد کرده‌ و خواهان عذرخواهی و غرامت از عربستان شده‌اند.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها