|
کدخبر: 152898

واکنش خطیب زاده به میانجیگری اروپایی‌ ها در برجام

سخنگوی وزارت خارجه گفت: اگر امریکایی‌ها بخواهند رفتار عاقلانه‌ای در پیش بگیرند ما نه تنها جلوی آنها را نمی‌گیریم بلکه ازاین موضوع استقبال می‌کنیم و آنها را تشویق می‌کنیم.

سیاست واکنش خطیب زاده به میانجیگری اروپایی‌ ها در برجام

سعید خطیب زاده در نشست مطبوعاتی روز دوشنبه خود که با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی در محل وزارت خارجه برگزار شد، گفت: محمد جواد ظریف، وزیر امورخارجه کشورمان صبح امروز با نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور یمن دیدار کرد.

سخنگوی وزارت حارجه در پاسخ به این سوال که به تازگی آقای مکرون رئیس‌جمهوری فرانسه اعلام کرده که حاضر است در ارتباط با موضوع برجام بین ایران و امریکا میانجی‌گری کند، اظهار کرد: برجام نیاز به میانجی‌گری ندارد. همه چیز در این توافق بین‌المللی نوشته شده است و در زمان تدوین این توافق حتی در مورد ویرگول‌ها و کاماها نیز بحث و گفت‌وگو شده است.

وی با تاکید بر اینکه کشورهای اروپایی عضو برجام باید به تعهدات خود برگردند، گفت: در خصوص اروپا قدم اول این است که اروپایی‌ها به تعهدات خود برگردند؛ چرا که یکی از طرف‌های نقض برجام کشورهای اروپایی هستند.

خطیب زاده با تاکید مجدد بر این موضوع که برجام نیازمند میانجی‌گری نیست، افزود: اروپا می‌تواند نقش بسیار تاریخی و درستی را ایفا کند. با اجرای تعهدات خود و اینکه از این برداشت که می‌تواند از اهرم‌های غیر انسانی که دولت ترامپ ایجاد کرده استفاده کند فاصله بگیرد؛ چرا که این سیاست شکست خورده است.

این دیپلمات ارشد کشورمان با تاکید مجدد مبنی بر اینکه اروپایی‌ها و امریکایی‌ها باید به صورت موثر از گذشته فاصله بگیرند و نشان دهند که طرف قابل اعتمادی هستند، افزود: متاسفانه این اعتماد با نقض تعهدات از سوی آنها مخدوش شده است.

وی گفت: اگر آنها می‌خواهند مسیر گذشته را همچنان ادامه دهند. پاسخ ما به این موضوع در بالاترین سطح مقامات کشور مشخص شده است.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها