|
کدخبر: 150561

تشکر قالیباف از دولت

قالیباف گفت: روز خوشحال‌کننده و افتخار آمیزی است و از سایت فردو بازدید داشتم. باید تشکر کنم از همه کسانی که در این سال‌های سخت تلاش کردند و به واقع معنی قوی شدن که رهبری گفتند را محقق کردند و این قوی شدن مایه عزت ماست.

سیاست تشکر قالیباف از دولت

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: وظیفه خود می‌دانم از طرف خودم و نمایندگان از دولت تشکر کنم که در اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها، درنگ نکردند.

محمدباقر قالیباف در جمع خبرنگاران گفت: در آستانه دهه مبارک فجر این ایام را به ملت ایران تبریک و یاد حضرت امام و شهدای گرانقدر را گرامی می‌داریم.

وی ادامه داد: روز خوشحال‌کننده و افتخار آمیزی است و از سایت فردو بازدید داشتم. باید تشکر کنم از همه کسانی که در این سال‌های سخت تلاش کردند و به واقع معنی قوی شدن که رهبری گفتند را محقق کردند و این قوی شدن مایه عزت ماست.

رئیس مجلس همچنین یاد شهدای هسته‌ای و همه کسانی که گمنام زحمت کشیدند را گرامی داشت.

وی ادامه داد: در چارچوب‌ نظارت میدانی و قانون رفع تحریم راهبردی و زمانبندی‌های اجرای آن از جمله غنی‌سازی ۲۰ درصد به فردو آمدیم. وظیفه خود می‌دانم از طرف خودم و نمایندگان از دولت تشکر کنم که در اجرای قانون درنگ نکردند. خدا قوت می‌گویم و از سازمان انرژی اتمی و وزارت خارجه قدردانی می‌کنم. در کمتر از یک ماه قریب به ۱۷ کیلو غنی‌سازی شده است و سانتریفیوژهای IR۲m نصب شده یا در حال نصب است.

رئیس مجلس اظهار کرد: ما برای پیشرفت کشور نیاز به پیشران هایی در حوزه صنعت و اقتصاد و غیره داریم و یکی از آنها صنعت هسته‌ای است و ترکیبی از فناوری و علوم دیگر را هم شامل می‌شود. امروز نمونه‌های جدی این روند را در این صنعت دیدیم. در حوزه کشاورزی، رادیودارو و غیره این صنعت فعال و موثر است. اگر دشمن محکم ایستاده که ما دارای این بنیه علمی نباشیم و از ایران قوی ناراحت هستند ما مصمم هستیم در این راه گام برداریم و مجلس با مصوبه‌اش در رفع تحریم وارد این روند شد.

وی اضافه کرد: باید تاکید کنم همه اقدامات ایران در چارچوب برجام است. ما هیچ وظیفه‌ای نداریم که وقتی آنها پایبند نیستند، ما باشیم. هر وقت آنها به تعهداتشان عمل کردند یعنی رفع تمام تحریم‌ها و مشکلات بانکی و نفتی و تجاری ما برداشته شد با گزارش به مجلس دوباره بر اساس مواد ۳۶ و ۳۷ به تعهدات خودمان می‌توانیم برگردیم.

قالیباف تاکید کرد: با این تصمیم دشمنان ما باور کنند که ما مصمم بر اجرای این قانون هستیم تا رفع کامل تحریم را شاهد باشیم.

وی خاطرنشان کرد: صنعت هسته‌ای گام بزرگی در مسیر خنثی‌سازی تحریم برداشته است و معتقدیم با اقدام و مواضع واحد به گونه‌ای پیش رویم که مردم در آینده با آسایش و امنیت و رفاه بیشتر زندگی کنند.

منبع: ايسنا

ارسال نظر