|
کدخبر: 144819

سفیر ایران در بغداد: دعوای ما و آمریکا در عراق رقم نخواهد خورد

سفیر ایران در بغداد تاکید کرد که انتقام خون شهید سپهبد «حاج قاسم سلیمانی» فرمانده سابق نیروی قدس و شهید «ابومهدی المهندس» معاون سازمان الحشد الشعبی عراق، شکست هژمونی آمریکا و اضمحلال رژیم صهیونیستی است.

سیاست سفیر ایران در بغداد: دعوای ما و آمریکا در عراق رقم نخواهد خورد

 «ایرج مسجدی» روز چهارشنبه در آیین نخستین سالگرد شهادت فرماندهان سپهبد حاج قاسم سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس در سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد که با حضور جمع زیادی از اقشار مختلف سیاسی، جهادی، دینی، عشایری و رسمی عراق همراه بود اضافه کرد: انتقام خون این شهیدان فقط در خروج نظامیان آمریکایی از عراق و شکست سیاست ها و هژمونی آمریکا و اضمحلال رژیم صهیونیستی و آزادی سرزمین ها اشغالی است.

وی ادامه داد که انتقام خون این فرماندهان شهیدان از آمریکایی ها در کشتن کسی نیست زیرا هیچ کسی در آمریکا چه ترامپ که دستور این ترور ناجوانمردانه را داده و چه عواملی که در ترور این شهیدان نقش داشته اند، در شان و مقام حاج قاسم و ابومهدی نیستند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران تاوان انتقام خون این شهدا را آزادی همه سرزمین ها از ظلم، اشغال و تبهکاری صهیونیست ها و استکبار جهانی و گسترش فرهنگ مقاومت، فداکاری و ایثار و مردمداری دانست.

عراق هرگز جولانگاه منازعه ما با آمریکا نمی شود

مسجدی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران نه قصد جنگ و نه مخاصمه با کسی دارد، افزود که سرزمین مقدس عراق هرگز جولانگاه منازعه ما با آمریکایی ها قرار نمی گیرد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد با اشاره به اینکه عراق سرزمین ائمه اطهار (ع) و انبیاء الهی است، تاکید کرد که سرزمین عراق باید در امنیت و سلامت کامل باشد و دعوای ما و آمریکا جای دیگری رقم خواهد خورد.

وی با رد همه تبلیغات دروغین غربی ها که درصدد القای شبهه قصد ایران برای تبدیل کردن عراق به محل منازعه با آمریکایی ها هستند، گفت: «به هیچ وجه این تبلیغات ها صحت ندارد.»

مسجدی با اشاره به حملات موشکی سال گذشته جمهوری اسلامی ایران به پایگاه نظامیان آمریکایی در «عین الاسد» در غرب الانبار عراق گفت که آمریکایی ها حاج قاسم و ابومهدی را در عراق شهید کردند و لازم بود که پاسخ آنها در همین جا (عراق) داد شود و برای همین یکی از پایگاه های نظامی آنها مورد حمله ایران قرار می گرفت.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد تاکید کرد که حتی در همین عملیات ما قصد کشتن سربازان آمریکایی را نداشتیم و فقط به آمریکایی ها می خواستیم بگوییم که اراده جمهوری اسلامی ایران مصمم بر پاسخ دهی است.

اگر می خواستیم سه هزار سرباز آمریکا را بکشیم می دانستیم کجا را باید بزنیم

ایرج مسجدی گفت که ایران اسلامی اگر می خواست سه هزار سرباز آمریکا را بکشد، می دانست کجا را باید بزند.

به گفته وی، امروز سیاست جمهوری اسلامی ایران هم همین است و به هیچ وجه قصد تعرض به هیچ نقطه یا سفارتی را ندارد.

ایرج مسجدی با بیان اینکه ایران به دنبال ایجاد جنگ و درگیری نیست، در عین حال خاطر نشان ساخت که اگر آمریکاییها شروع کننده باشند، پاسخ قاطع و دندان شکنی بیش از گذشته دریافت خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه خدای بزرگ نمی گذارد خون پاک این فرماندهان شهید به هدر برود ،تاکید کرد که شهادت این فرماندهان شهید به دست آمریکا باعث شکل گیری بغض و کینه در دل جوانان ایرانی و عراقی نسبت به دشمنان آمریکایی و صهیونیستی شده است.

مسجدی با ابراز تاسف از دست دادن فرماندهان شهید خاطرنشان ساخت که این دو شهید بزرگوار باعث فرهنگ سازی شهادت در جهان شده اند و بسیاری از ملت ها که ابومهدی و حاج قاسم را نمی شناختند، اینک آنها را شناخته اند.

وی اضافه کرد که شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس درس مقاومت، فداکاری، مبارزه با ترورسم، ایثار و شهادت در راه خدا را به همه داده اند.

مسجدی که سال ها از نزدیک با سپهبد شهید قاسم سلیمانی کار کرده و از نزدیک ابومهدی المهندس را می شناخت، گفت که مطمئن باشید امروز جوانان زیادی در جهان این راه را ادامه خواهند داد و مسیر شهدا با قدرت بیشتری ادامه خواهد یافت.

شهیدان سلیمانی و المهندس فرهنگ شهادت را در جهان بسط داده اند

وی پیش بینی بسط و گسترش بیشتر فرهنگ شهادت در جهان کرد و گفت که امروز در جهان کسی نیست که حاج قاسم و ابومهدی شهید را نشناسد.

ایرج مسجدی بر همین اساس یاد آور شد که انتقام خون این شهدا از آمریکایی ها، این نیست که کسی را بکشیم زیرا هیچ کسی در شان و مقام حاج قاسم و ابومهدی نیست.

وی تاکید کرد که نه ترامپ و نه عوامل نقش داشته در این ترور هیچکدم از آنها حتی خاک پای این شهیدان بزرگوار نیستند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد ادامه داد که نقش دو فرمانده شهید در مبارزه با تروریسم و پیروزی بر داعش و آزادسازی عراق از اشغال بر هیچ کس پوشیده نیست.

وی بخش زیادی از امنیت و استقرار فعلی در عراق و بازگشت آوارگان به خانه هایشان را ناشی از فداکاری های حاج قاسم و ابومهدی المهندس در مبارزه با تروریسم دانست.

امیدواریم حتی یک آواره عراقی در اردوگاه باقی نماند

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد ابراز امیدواری کرد که همه آوارگان عراقی به خانه های خود بازگشته و حتی یک نفر در اردوگاه ها باقی نماند.

وی با بیان اینکه شهیدان سلیمانی و المهندس عمر و جوانی خود را در راه اسلام و خدمت به مردم ارزانی کردند گفت: جای تاسف است که شهادت این دو فرمانده مبارزه با تروریسم به دست آمریکا و به دستور رییس جمهوری این کشور اتفاق افتاد.

ایرج مسجدی افزود که جرم و جنایتی که آمریکایی ها با ترور این دو فرمانده برجسته مبارزه با تروریسم مرتکب شده اند، هیچ گاه از اذهان ملت ها و آیندگان پاک و فراموش نمی شود.

وی در عین حال خاطر نشان ساخت که خون این شهدا پیوند عمیق اعتقادی و فرهنگی را بین دو ملت ایران و عراق بیش از گذشته کرده است.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر