|
کدخبر: 144417

تکذیب نقش ایران در هدف قرار دادن سفارت آمریکا در بغداد

«ایرج مسجدی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد، در گفت‌و‌گویی در برنامه «سیاسی الابعاد» به مسئله ترور سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران پرداخت.

سیاست تکذیب نقش ایران در هدف قرار دادن سفارت آمریکا در بغداد

وی ادامه داد: «روابط ما با دولت الکاظمی در تمام زمینه‌ها سازنده و مثبت است. الکاظمی از دوستان قدیمی ایران است و روابط ما با او خوب است».

مسجدی گفت: «مطالبات مردم همواره بر حق است و ما اینگونه به تظاهرات عراق می‌نگریم. ایران به نخست‌وزیری که با رأی پارلمان به این سمت می‌رسد، احترام می‌گذارد».

وی ادامه داد: «اگر منظور از نفوذ ایران محبت زیاد عراقی‌ها به ما باشد، ما خود با این موضوع موافق هستیم. ملت ایران نیز مردم عراق را دوست دارند و این متقابل و مشترک است».

سفیر جمهوری اسلامی ایران همچنین گفت: «ما عراق را محلی برای تسویه حساب قرار نداده‌ایم».

ایرج مسجدی ادامه داد: «پاسخ به ترور شهید سلیمانی مستقیما علیه پایگاه آمریکا بود. پس از واکنش ما به ترور [سردار]سلیمانی تنش میان ایران و آمریکا متوقف شد».

سفیر جمهوری اسلامی ایران همچنین گفت: «مسئولیت اقدام ما در موشک‌باران کردن پایگاه آمریکا در عراق برعهده واشنگتن است».

ایرج مسجدی در ادامه تأکید کرد: «ما در امور عراق دخالت نخواهیم کرد و هیچگاه سیاست‌های خود را تحمیل نکرده‌ایم»

مسجدی ادامه داد: «به آتش کشیدن کنسولگری‌های ایران در تظاهرات، تأسف بار است. کنسولگری‌ها خدمات ارائه می‌کنند و باید از مصونیت ویژه‌ای برخوردار باشند».

سفیر جمهوری اسلامی ایران همچنین تأکید کرد: «ایران ابدا در هدف قرار دادن سفارت آمریکا دست نداشته است. نمی‌دانیم چه کسی سفارت آمریکا را هدف قرار می‌دهد. ما چنین اقدامی را هیچگاه نمی‌پذیریم. ما از هیچ طرفی در هدف قرار دادن سفارت آمریکا حمایت نمی‌کنیم. نمی‌خواهیم که عراق میدانی برای جنگ با آمریکا باشد».

ایرج مسجدی در بخشی از اظهاراتش همچنین تأکید کرد که ترور شهید سردار سلیمانی و شهید «ابومهدی المهندس» معاون سابق رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق «جنایتی تاریخی» است و ایران حق پاسخ و انتقام از آمریکایی‌ها را محفوظ می‌دارد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر