|
کدخبر: 143602

بایدن و برجام در دو راهی

مقامات اسراییلی از طریق ژنرال میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش امریکا به بایدن پیام‌هایی درباره ایران و سایر اتفاقات منطقه منتقل کرده‌اند.

سیاست بایدن و برجام در دو راهی

 محتوای اصلی این پیام آن بوده که بایدن بهتر است عجله‌ای برای پیوستن دوباره به برجام نداشته باشد، بلکه از موقعیتی که سیاست فشار حداکثری در تضعیف ایران در اختیار او قرار داده، نهایت بهره‌برداری را کرده و امتیازات بیشتری از ایران بگیرد.

آن‌ها گفته‌اند موقعیت شروع مذاکرات با ایران برای امریکا امروز بهتر از سال ۲۰۱۳ است و آنچه اکنون نیاز است این است که توافق بهتری شکل بگیرد.

در سوی مقابل ۱۵۰ دموکرات از مجلس نمایندگان امریکا در نامه‌ای ضمن تبریک انتخاب شدن بایدن از او خواسته‌اند بدون شرط به توافق هسته‌ای با ایران بازگردد. مرحله جمع‌آوری امضاهای این نامه انجام شده و قرار است به زودی به بایدن ارسال شود. به نظر می‌رسد این همان نامه‌ایست که دو هفته پیش برخی رسانه‌ها در خصوص آن خبر داده بودند. در این نامه آمده است: «ما قویاَ درخواست شما از ایران برای بازگشت به پیروی کامل از توافق هسته‌ای، پیوستن مجدد امریکا به این توافق و مذاکرات بعدی را تایید می‌کنیم.» گفته می‌شود این تعداد امضا برای رد کردن هرگونه اقدام کنگره برای جلوگیری از بازگشت دولت بایدن به برجام کافی است.

منبع: بورسان

ارسال نظر