|
کدخبر: 133334

هدایای تبلیغاتی سیاسی ترامپ و بایدن؟ / از مگس‌کش هواداران بایدن تا هزینه ۶ برابری ترامپ

ترامپ و بایدن در موضوع هدایای تبلیغاتی در چند دسته فعالیت کردند. زنان، کودکان، ترویج شعارهای انتخاباتی و به چالش کشیدن رقیب از جمله زمینه‌های فعالیت ترامپ و بایدن در حوزه هدایای تبلیغاتی بود.

سیاست هدایای تبلیغاتی سیاسی ترامپ و بایدن؟ / از مگس‌کش هواداران بایدن تا هزینه ۶ برابری ترامپ

این روزها تب انتخابات امریکا همه جا زیاد شده و موضوع رای آوردن بایدن تقریبا همه جا مورد بحث است. ما به رقابت بایدن و ترامپ از منظر دیگری نگاه کرده‌ایم. ما تلاش کردیم با مقایسه هدایای تبلیغاتی کمپین‌های سیاسی بایدن و ترامپ تفاوت دیدگاه این دو را بررسی کنیم.

نکته قابل توجه اینکه ترامپ چیزی کمتر از ۱۱.۴ میلیون دلار صرف کالاهای تبلیغاتی کرده، در حالی که جو بایدن رقیب دموکرات حدود ۲.۰۱ میلیون دلار در محصولات تبلیغاتی سرمایه‌گذاری کرد.

این مطابق داده‌های گزارش‌های مالی عمومی مبارزات انتخاباتی است که نشان می‌دهد، هزینه‌های خرید ترامپ تقریبا شش برابر بیشتر از سرمایه‌گذاری بایدن در تبلیغات بوده است.

گزارش‌های مالی ترامپ نشان می‌دهد که او به طور مداوم به چندین فروشنده برای راه‌حل‌های تبلیغاتی مراجعه می‌کند. شرکای اصلی مبارزات او در کالیفرنیا مستقر بودند. سایر فروشندگان شامل محصولات تبلیغاتی مستقر در فلوریدا و دفتر مرکزی ویکتونسین بودند.

ترامپ و بایدن در موضوع هدایای تبلیغاتی در چند دسته فعالیت کردند. زنان، کودکان، ترویج شعارهای انتخاباتی و به چالش کشیدن رقیب از جمله زمینه‌های فعالیت ترامپ و بایدن در حوزه هدایای تبلیغاتی بود.

نخستین هدیه تبلیغاتی چه بود؟

دکمه‌های تبلیغاتی نخستین نوع هدیه تبلیغاتی بودند که پا به عرصه حیات گذاشتند. در سال ۱۷۹۸ این دکمه‌ها به مناسبت تحلیف جورج واشنگتن، رئیس‌جمهور منتخب امریکای تازه شکل گرفته، تولید و توزیع شده‌اند. بعد از آن نیز سیاست مدارانی همچون آبراهام لینکلن و ویلیام مک‌کینلی این رسم را در پیش گرفتند. آبراهام لینکلن ازین دکمه‌ها برای تبلیغ کمپین انتخاباتی خود استفاده کرد.

مگس‌کش تبلیغاتی

هنگام مناظره‌ی معاون‌های ریاست‌جمهوری در امریکا، یک مگس روی موهای سفید مایک پنس نشست.

این تصویر در رسانه‌های اجتماعی پخش شد.

اما تیم دیجیتال کارزار انتخاباتی بایدن علاوه بر این، سعی کرد به شکل فعال‌تری با این فرصت مواجه شود.

آنان تصویری از مگس‌کش طراحی کردند و همچنین توانستند ۳۵ هزار مگس‌کش ۱۰ دلاری در یک وبسایت بفروشند.

مگس‌کشی که هم رقیب را می‌پراند و هم بر اهمیت دروغ‌ نگفتن تاکید می‌کرد.

این ایده به هدیه‌ای تبلیغاتی منجر شد که ۳۵۰ هزار دلار برای کارزار دموکرات‌ها درآمد کسب کرد.

برای این منظور ۵ هدیه مشترک را انتخاب و تفاوت شعارهای آنها را بررسی کرده‌ایم.

تیشرت دخترانه

تیشرت یکی از رایج‌ترین هدایای تبلیغاتی است که از گذشته مورد استفاده قرار می‌گرفت. در انتخابات امریکا انواع تیشرت مورد استفاده قرار گرفت. تیشرت‌های دخترانه، زنانه و مردانه از انواع این هدیه تبلیغاتی بود.

روی تیشرت‌های دخترانه تبلیغاتی طرفداران بایدن نوشته شده “جو بچه محل ماست” و روی تیشرت‌های دخترانه طرفداران ترامپ نوشته شده “زنان طرفدار ترامپ”

عکس

عکس۱

ماسک‌ به عنوان هدایای تبلیغاتی سیاسی

ماسک امسال و برای نخستین بار در جهان کارکرد تبلیغاتی به خود گرفت. شیوع بیماری کرونا باعث شد تا نامزدهای انتخاباتی از ظرفیت ماسک به عنوان هدیه تبلیغاتی بهره ببرند. هرچند که ترامپ شخصا اعتقادی به ماسک زدن نداشت اما در کمپین او از ماسک هم استفاده شد.

روی ماسک‌های تبلیغاتی بایدن از جمله معروف بایدن در مناظره استفاده شده است در حالی بر روی که ماسک‌های تبلیغاتی ترامپ از عکس او استفاده شده است.

ترامپ

عکس ۲

 

ماگ‌هایی که سیاسی شدند

ماگ‌ها همواره از اصلی‌ترین هدایای تبلیغاتی بوده‌اند. طرفین انتخابات امریکا سعی کردن از این هدیه تبلیغاتی بیشترین استفاده را ببرند و تا می‌توانند برای هم کری بخوانند.

به روی ماگ‌های تبلیغاتی بایدن نوشته شده که “امید ادامه دارد” اما روی ماگ‌های تبلیغاتی ترام نوشته شده است: “اوباما کَنه‌ام خواند/ و هیلاری آکِنه‌ام/ تروریست‌ها، مرا گفت کافر/ ولی ترامپ به من گفت امریکایی با فَر”

ماگ-ترامپ

 

عکس ۳

کلاه‌هایی با کارکرد هدایای تبلیغاتی سیاسی

کلاه‌های آفتابگیر هم در این انتخابات کارکرد تبلیغاتی گرفتند. جایی که طرفداران بایدن سعی کردن روی آن از ظرفیت و ظرفیت باراک اوباما برای رای آوری بایدن استفاده کنند.

روی کلاه‌های تبلیغاتی طرفداران بایدن نوشته شده “یاران اوباما” در حالی که روی کلاه‌های تبلیغاتی طرفداران ترامپ تصویری از برآورد رای ایالت‌های مختلف به ترامپ و بایدن استفاده شده بود.

 

ترامپ

عکس۴

تیشرت‌های دخترانه سیاسی

روی تیشرتهای کودکانه تبلیغاتی طرفداران بایدن عکسی از او و معاون اولش استفاده شده است؛ درحالی که روی تیشرت کودکانه طرفداران ترامپ نوشته شده که این دختر عاشق ترامپ است.

ترامپ

عکس ۵

آنتی بایدن یا آنتی ترامپ در هدایای تبلیغاتی سیاسی

دو طرف کمپین‌های بر علیه هم داشتند که در هدایای تبلیغاتی نیز قابل مشاهده بود.در این کمپین دو طرف تلاش کردند شعارهایی علیه هم بدهند.

دو عکس اول کمپین آنتی ترامپ است و دو عکس دوم کمپین آنتی بایدن

آبی

عکس ۶

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها