|
کدخبر: 133198

بایدن در جشن پیروزی خود چه گفت؟ + تصاویر

جو بایدن رئیس‌جمهور منتخب و کاملا هریس، معاون رئیس‌جمهور منتخب امریکا در شهر ویلمینگتون ایالت دلاور امریکا با مردم امریکا سخن گفتند.

بین‌الملل بایدن در جشن پیروزی خود چه گفت؟ + تصاویر

ابتدا کاملا هریس یک صد سال پس از اعطای حق رای به زنان در امریکا با لباس سفید «سافرجت‌ها» (طرفداران حق رای زنان) از مادر مرحومش، شاملا گوپالان هریس سخن گفت: «هنگامی که او در ۱۹ سالگی از هند به اینجا آمد، شاید چنین لحظه‌ای را تصور نمی‌کرد. اما او آنقدر عمیقا به امریکایی باور داشت که در آنجا چنین لحظه‌ای ممکن است رخ دهد.»

بایدن۱

«بنابراین من به او و به نسل‌هایی از زنان- زنان سیاه‌پوست، آسیایی، سفیدپوست، لاتین و بومی امریکا- فکر می‌کنم که در طول تاریخ کشور ما راه برای این لحظه در امشب هموار کردند.»

سپس جو بایدن، رئیس‌جمهور منتخب به روی صحنه آمد. او در حضور انبوه طرفدارانش در شهر خاستگاهش، ویلمینگتون در ایالت دلاور امریکا گفت: «مردم این کشور سخن گفته‌اند. آنها پیروزی قاطعی را به ما هدیه داده‌اند. یک پیروزی آشکار.

بایدن خطاب به طرفداران ترامپ گفت که او نومیدی را تجربه کرده است. او قبلا دچار فقدان شده است. اما اکنون «بگذارید به یکدیگر فرصت دهیم.»

بایدن قول دادن که رئیس‌جمهور همه امریکاییان از جمله ۷۰ میلیون نفری باشد که به انتخاب دوباره دونالد ترامپ رای داده‌اند.

بایدن گفت: «من قول می‌دهم که رئیس‌جمهوری باشم که نه به دنبال تفرقه انداختن، بلکه به دنبال متحد کردن است.»

او از خانواده‌اش و همسر خردمندش تشکر کرد و ابراز افتخار کرد که با نخستین معاون رئیس‌جمهور زن امریکایی افریقایی‌تبار که در ضمن هندی‌تبار هم هست، همکاری می‌کند.

بایدن گفت: «بگذارید این دوران تیره‌وتار شیطانی جلوه دادن دیگران در امریکا همین جا و همین الان پایانش آغاز شود.»

بایدن۲

بایدن با تاکید بر پیامش برای اتحاد گفت دموکرات‌ها و جمهوریخواهان می‌تواند تصمیم بگیرند که با هم کار کنند. او گفت: «ما می‌توانیم که تصمیم بگیریم تا با هم همکاری نکنیم، اما ما می‌توانیم تصمیم بگیریم با هم کار کنیم.»

نه کاملا هریس و نه جو بایدن در سخنانشان اشاره‌ای به دونالد ترامپ نکردند، بلکه بر چالش‌هایی متمرکز شدند در پیش دارند، از جمله مقابله با پاندمی کرونا. بایدن گفت: «من روز دوشنبه گروهی از دانشمندان و کارشناسان برجسته را به عنوان مشاور دوران‌گذار معرفی خواهم کرد. من از هیچ تلاشی و هیچ تعهدی برای مهار این پاندمی فروگذار نخواهم کرد.»

جو بایدن به اتحاد امریکاییان گوناگونی که در کنار هم قرار گرفتند تا او را به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب کنند.

او گفت: «من مفتخرم که این اتحاد گسترده‌ترین و متنوع‌ترین اتحاد در تاریخ این کشور را ایجاد کردم.»

او به خصوص تاکید کرد بدون رای‌های امریکاییان سیاه‌پوست نمی‌توانست به پیروزی برسد.

بایدن که دومین رئیس‌جمهور کاتولیک امریکا است، سخنانش را با یادآوری سرودی مذهبی به نام «بر بال فرشتگان» پایان داد.

او گفت: «من در روزهای پایانی این کارزار، به نیایشی اندیشیده‌ام که برای من و خانواده‌ام و به خصوص برای پسر درگذشته‌ام، «بو» معنای بسیاری دارد. این نیایش ایمان را تجسم می‌دهد که من به توان ادامه دادن می‌دهد و نیایشی که به باور من به امریکا توان ادامه دادن می‌دهد.»

پس از پایان سخنان بایدن لوگوی بایدن و نقشه امریکا با نور در آسمان ساخته شد و به دنبال آتش‌بازی شروع شد. بایدن با همسر و فرزندان و نوه‌هایش و هریس با شوهر و فرزندانش شاهد این آتش‌بازی بودند.

منبع: همشهری

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها