|
کدخبر: 129663

همایش استیضاح روحانی در قم! /اسامی شرکت کنندگان در همایش

درحالی‌که طرح استیضاح روحانی از سوی برخی نمایندگان مجلس و هم‌زمان تند شدن ادبیات اصولگرایان علیه روحانی بخشی دیگر از طایفه اصولگرایی را به واکنش وادار کرده است، همان جماعت و حامیان‌شان در قم همایش مطالبه استیضاح روحانی را دنبال می‌کنند.

سیاست همایش استیضاح روحانی در قم! /اسامی شرکت کنندگان در همایش

پوستری از یک نشست مجازی منتشر شد که نشان می‌داد جمعی از اصولگرایان بنا داشتند دوشنبه در قم دور هم جمع شده و با محوریت استیضاح حسن روحانی سخنرانی کنند. رسایی، حاجی‌دلیگانی، کوشکی، غضنفری، مؤمن‌نسب، جاویدنیا، کیارش، علوی، جلال‌زاده، آصفری و... در این همایش حضور داشتند. نکته قابل تأمل اینکه اعلام شده بود این همایش هم فقط در اپلیکیشن‌های ایرانی بازنشر شود؛ یعنی روبیکا، گپ و سروش.

نکته جالب این است که برخی این تندی در اصولگرایان علیه روحانی را تله اصلاح‌طلبان دانسته‌اند. عباس سلیمی‌نمین به قدس گفته که برخی افراد در حال تحریک نیروهای اصولگرا هستند تا آنان میزان تندی و حملات خودشان به آقای روحانی را در قالب کنارگذاشتن، استیضاح یا طرح سؤال دنبال کنند تا ایشان به‌ جای اینکه حقیقت را در ارتباط با آمریکایی‌ها بگوید، نوک حمله خودش را متوجه جریانات داخلی کند.

این کارشناس حوزه تاریخ در تحلیلی عجیب مدعی شده که اصولگرایان را اصلاح‌طلبان تحریک می‌کنند: متأسفانه در این زمینه، برخی نیروهای اصولگرا که توسط نیروهای پیچیده اصلاح‌طلب برای طرح سؤال از رئیس‌جمهور یا استیضاح وی تحریک می‌شدند، اکنون می‌فهمند بازیچه دست چه کسانی شده‌اند و این هدف را چه افرادی طراحی کرده بودند.

روزنامه کیهان هم نوشته بود که تعداد انگشت‌شماری از منتقدان رئیس‌جمهور، به جای نقد علمی و تاریخی یا نقد کارشناسانه سیاسی اظهارات وی درباره صلح امام حسن(ع) از ادبیاتی استفاده کردند که موجبات بهره‌برداری و جنجال‌سازی جریان تحریف را فراهم کرد.

کیهان درصدد تخفیف‌سازی ادبیات به‌کاررفته مانند اعدام و درخواست استیضاح و بزرگ‌کردن انتقادات به این رفتارها برآمده. کیهان باز هم کاسه‌کوزه ادبیات هم‌کیشان خود را بر سر اصلاح‌طلبان شکسته و نوشته بود که مدعیان اصلاحات، استاد ماهی‌گیری از آب گل‌آلود هستند و دنبال گزاره یا محور رسانه‌ای خاص هستند تا با عملیات روانی در فضای رسانه‌ای کشور، اذهان عمومی را از اصل ماجرا منحرف کرده و اذهان را اسیر مسائل فرعی و حاشیه‌ای کنند.

اما برخی دیگر از اصولگرایان سعی کرده‌اند ماجرا را واقع‌بینانه‌تر تحلیل کنند؛ مثلا حسین کنعانی‌مقدم هم گفته بود نباید اجازه داد تریبون مجلس، تریبون عقده‌گشایی عده‌ای شود؛ در واقع تریبونی برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ نشود. برخی از نمایندگان در تلاش‌اند نشان دهند همه مسائل و مشکلات از طرف دولت است درحالی‌که یک نماینده مجلس آشکارا از مشکلات کشور خبر دارد و می‌داند کشور با انواع مسائل و مشکلات خارجی درگیر است.

ناصر ایمانی هم گفته بود که برخی از نمایندگان مجلس یازدهم گمان می‌کنند که به‌کاربردن ادبیات تند و الفاظ رادیکال باعث مطرح‌شدن آنها در افکار عمومی، رسانه‌ها و حوزه انتخابیه خود می‌شود. نکته مهم‌تر اینکه اصولگرایان گویا متوجه نیستند اما توییتی بود که مشاور قالیباف دو روز پیش منتشر کرد: «حضرت آقا فرمودند: اعتقاد راسخ دارم که دولت‌ها باید تا روز آخر وظایف خود را انجام دهند، امروز که تندروهای اصلاحات برای فرار از پاسخ‌گویی به مردم استعفای رئیس‌جمهور را مطرح می‌کنند، برخی استیضاح رئیس‌جمهور را مطرح و دنبال می‌کنند! برخی چرا متوجه نیستند آب در آسیاب می‌ریزند؟».

منبع: شرق

ارسال نظر