|
کدخبر: 123257

امیداورم این شرایط سخت را با موفقیت سپری کنیم

رئیس جمهوری، گفت: امیدوارم در شرایط سختی که در آن قرار گرفتیم و به خصوص با شروع آغاز فصل پاییز و احتمالا شیوع آنفولانزا در کنار کرونا و نیز مشکلات دیگری که با آن مواجه هستیم با افتخار این ماه‌های پرخطر را از سر بگذرانیم.

سیاست امیداورم این شرایط سخت را با موفقیت سپری کنیم

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی در مراسم بهره‌برداری از طرح‌های وزارت بهداشت، وزارت راه و شهرسازی و هلال احمر که از طریق ویدئوکنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه برخلاف همه فشارهای اقتصادی روند توسعه بهداشت و درمان در سال ۹۹ نه تنها کاهش نیافته بلکه مصمم هستیم بیش از ۱۰ هزار تخت بیمارستان را افتتاح کنیم، اظهارکرد: در کشور به طور معمول ۱۴۰۰ تخت به افتتاح می‌رسیده که این رقم جدید، عالی است. ما امروز هشت طرح بیمارستانی و درمانی را افتتاح کردیم که به تنهایی ۱۴۰۰ تخت بیمارستانی را به نظام بهداشت افزوده می‌کند.

وی افزود: یکی از افتخارات دو دولت یازدهم و دوازدهم تلاش پیگیر دولت و بخش خصوصی و مردم برای ساخت و تجهیز بیمارستان‌ها بوده که اگر میزان نوسازی و بازسازی تخت‌های بیمارستانی را در کنار افتتاح تخت‌های جدید طی سال‌های ۹۲ تا امروز محاسبه کنیم، مجموع آن بیشتر از همه گذشته تا آغاز سال ۹۲ می‌شود.

رئیس‌جمهوری تأکید کرد: این خانه‌های هلال احمر که امروز بخشی از آنها افتتاح شد برای روزهای مبادا و شرایط بلایای طبیعی بسیار مفید است. وقتی مردم مجهز و آماده باشند در روز مبادا و سختی تا امدادگر برسد خود مردم امدادهای اولیه را انجام می‌دهند.

روحانی تصریح کرد: در بهداشت و درمان و سلامت مردم درست است که پزشک، کادر درمانی و بهداشتی در جای خود مهم است اما مردم باید در فرهنگ زندگی خود بهداشت را بیاموزند و به آن عمل کنند. آنچه که می‌تواند ما را از بیماری حراست کند کارهای ساده بهداشتی است و دستورات کاملاً ساده آن، این چیزی است که ما را در سلامت معنوی و جسمانی و نشاط روانی کمک می‌کند.

وی یادآور شد: امیدوارم در شرایط سختی که در آن قرار گرفتیم و به خصوص با شروع آغاز فصل پاییز و احتمالا شیوع آنفولانزا در کنار کرونا و نیز مشکلات دیگری که با آن مواجه هستیم با افتخار این ماه‌های پرخطر را از سر بگذرانیم.

منبع: ايسنا

ارسال نظر