|
کدخبر: 283748

گزارش اختصاصی گسترش نیوز؛

بررسی قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در مجلس

نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی، گفت: دولت مردمی باید هرچه سریع تر برای رفع دغدغه و نگرانی مردم به ویژه بازنشستگان؛ قانون همسانسازی حقوق بازنشستگان را دائمی نماید این مسئله از ضروری ترین اقدامات مسائل جامعه است.

سیاست داخلی بررسی قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در مجلس

جلسه علنی مجلس شورای اسلامی امروز (چهار‌شنبه ۱۴ دی‌ماه) به ریاست  علی نیکزاد ثمرین نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، راس ساعت ۸ و ۱۵ دقیقه و با حضور  ۱۹۱ نفر از نمایندگان آغاز شد.

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی دستور کار صحن علنی امروز را به شرح زیر قرائت کرد:

ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون آیین نامه داخلی در مورد طرح اصلاح مواد (۱۸۰) و (۱۸۲) قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی

ادامه رسیدگی به گزارش شور دوم کمیسیون اقتصادی در مورد طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی

گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مورد لایحه دوفوریتی اصلاح تبصره(۵) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور

گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد طرح یک فوریتی حمایت مالی از افشاگران فساد

گزارش کمیسیون آموزش ، تحقیقات و فناوری در مورد طرح تأمین نیروی انسانی آموزش و پرورش

بررسی طرح نحوه مواجهه با قانع کننده نبودن پاسخ وزیر

گزارش نهایی کمیسیون اصل نودم(۹۰) قانون اساسی در مورد تخلفات و ترک فعل های حوزه توسعه روستایی

گزارش نهایی کمیسیون اقتصادی در مورد تحقیق و تفحص از منطقه آزاد قشم

گزارش کمیسیون اجتماعی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق وتفحص از عملکرد صندوق بازنشستگی کارکنان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران

بررسی تقاضای دو فوریت در موردلایحه اصلاح تبصره ۸ ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور

بررسی تقاضای دو فوریت در مورد طرح اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز

نیکزاد در نطق پیش از دستور

علی نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اگر دیروز آزاد سازی سوریه، شکست دادن صهیونیست ها در جنگ‌های ۲۲ روزه و ۳۳ روزه، گوشمالی دادن متجاوزان به یمن نا ممکن بود اما با جهاد خالصانه ممکن گشت. امروز نیز مشکلات اقتصادی و اجتماعی در داخل کشور حل شدنی است. به شرطی که کارگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرضه‌های مختلف همچون قاسم سلیمانی عزیز عمل نمایند و چون حاج قاسم سلیمانی باشند.

موافقت نمایندگان مجلس با طرح افزایش درآمد

نمایندگان با بررسی اولویت دار طرح افزایش درآمد شهرداری های کوچک از محل مالیات بر ارزش افزوده موافقت کردند.

ارائه لایحه بودجه در اول آبان ماه هر سال

نمایندگان در جلسه علنی امروز (چهار‌شنبه ۱۴ دی‌ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی گزارش کمیسیون آیین نامه داخلی در مورد طرح اصلاح مواد (۱۸۰) و (۱۸۲) قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی جهت تأمین نظر شورای نگهبان با اصلاحات این طرح با ۱۴۴ رأی موافق، ۳۰ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۸ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

تاکید نماینده مجلس درباره استیضاح وزیر بهداشت

 جبار کوچکی نژادارم ساداتی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۱۴ دی ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری خطاب به هیات رئیسه مجلس، بیان کرد: وقتی استیضاحی مطرح می شود باید در دستورکار قرار گیرد، چند وقتی است استیضاح وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مطرح است و باید در دستورکار قرار گیرد اما بدون قانون و بهانه آن را نگه داشته اید، انتظار می رود آئین نامه به درستی اجرا شود.

موافقت مجلس با کلیات لایحه انتشار اوراق مشارکت

نمایندگان مجلس با کلیات لایحه دوفوریتی اصلاح تبصره(۵) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور موافقت کردند.

لزوم استیضاح وزیر صمت

سیاهکلی نماینده مردم قزوین در مجلس با انتقاد از اینکه خودروسازان سود زیادی از جیب مردم بر می دارند و ما وظیفه داریم در این رابطه اقدامی انجام دهیم، گفت: از نمایندگان خواهش می کنم طرح استیضاح وزیر صمت را امضا کنند.

بانک مرکزی تبدیل به چاپخانه پول بی‌پشتوانه شده است

علیزاده نماینده مردم سپیدان در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود خطاب به رئیس جمهور گفت: صالح آبادی ها می روند و فرزین ها می آیند، اما روش کار همان است، بانک مرکزی تبدیل به چاپخانه پول بی‌پشتوانه شده است لذا بانک‌های خصوصی ، این موتورهای خلق پول را جای خود بنشانید.

تذکر نماینده مجلس در صحن علنی

سیدحمزه امینی در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۱۴ دی ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با سلام و درود خدمت مردم شریف ایران، گفت: حضرت ابوالفضل العباس(ع) در واقعه عاشورا رفتند آب برای اهل بیت رسول گرامی اسلام(ص) بیاورند که شهید شدند و حاج قاسم سلیمانی هم رفتند آبرو برای امت رسول الله بیاورند که به شهادت رسیدند یاد و خاطره اشان گرامی باد.

نماینده مردم در مجلس ادامه داد: شهرستان‌های هشترود و چاراویماق که غیر از دامداری و کشاورزی شغل دیگری ندارند؛ تنها درآمدشان از این طریق است؛ چندین سال است که بر اثر خشکسالی درآمد مردم به حداقل رسیده است و در بسیاری از موارد منجر به ضرر و زیان شده است و نتیجه آن را در مهاجرت مردم به شهرهای بزرگ شاهد هستیم.

وی بیان کرد: از دولتمردان درخواست دارم از این مهاجرت بی‌رویه به استعمال وام‌های کشاورزی و بخشودگی آنها اقدام نمایند؛ چرا که کشاورزان توان پرداخت سود و اقساط وام ها خود را ندارند. تسهیلات ارزان قیمت برای جبران بخشی از ضرر و زیان خود و همچنین خرید ادوات کشاورزی خود به ویژه تراکتور و کمباین کمک نمایند.

امینی گفت: بالا بردن قیمت خرید تضمینی گندم در راستای حمایت و تشویق گندم کاران زحمتکش و جلوگیری از ضرر و زیان انها ضروری است،چرا که در حال حاضر قیمت تمام شده گندم برای کشاورزان برای هر کیلو ۱۴ هزار تومان است، ساماندهی بازار دام، دامداری‌های کوچک به دلیل گرانی نهاده‌های دامی روز به روز رو به تعطیلی آورده است و حتی رو به نابودی است .

وضعیت پاداش ممیزان مالیاتی از محل وصول مالیات نیازمند رسیدگی است

 سید احمد آوایی نماینده مردم دزفول در مجلس با بیان اینکه قطعا کشور ما در تجربه سوزی و نخبه‌گدازی رتبه بالایی دارد، از رئیس جمهور خواست تا خود و کل کشور را بیش از این از عواید این تجربه ها محروم نسازد.
 
پایان جلسه امروز

 علی نیکزاد ثمرین نایب رئیس مجلس زنگ پایان نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۱۴ دی ماه) مجلس شورای اسلامی را رأس ساعت ۱۱:۱۴ به صدا درآورد و گفت: نشست بعدی روز (یکشنبه، ۱۸ دی ماه) رأس ساعت ۷:۴۵ با ادامه بررسی دستور کار نشست علنی برگزار خواهد شد.

  • احمد ارسالی در

    سلام به خداوند خدا قسم راهها زیادی برای تامین حقوق بازنشستگان کشوری وجود دارد،ب خداوندی خدا قسم راههای زیادی برای آبادی روستاها ورونق کشاورزی و بهبود زندگی رکشا ورزان ودامداران وجود دارد، یک روستای که هفت ،هشت سر عاءله واصلا نمی داند بنزین چیست نمی‌داد گازوییل چیست باید با م شقت زندگی کند، ودرامد ناچیزش را با بط سوپسید بنزین آن تهرانی خوشگذرانی پرداخت کند ۴سرعايله دارد ویرای ش هر کدامشان یک ماشین مدل بالا اگر مجلسیان ایرانی هستند و شرافت دارند باید قیمت بنزین حداقل لیتری هشتاد تومان باشد ولی فقط به فکر رانت پرانتز خواری. هستند نه به فکر ذخایر ملی والله قسم بنزین لیتری سه تومان خیانت به ایران و ایرانی است، خیانت به آن کشاورز و روستای بدبخت است که یک دوچرخه هم ندارد کمی شرف داشته باشید قرار بود بنزین بر اساسی کد ملی شود پس چهشد

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها