|
کدخبر: 281619

گزارش اختصاصی گسترش نیوز؛

انتقاد تند نماینده مجلس از دلار ۳۸ هزار تومانی!

عضو کمیسیون انرژی مجلس به افزایش قیمت دلار در صحن علنی واکنش نشان داد.همچنین نمایندگان مردم در مجلس جهت تامین نظر شورای نگهبان با اصلاحات عبارتی ماده ۱۸۲ آیین نامه داخلی که درخصوص لایحه بودجه سالانه کشور است، موافقت کردند.

سیاست داخلی انتقاد تند نماینده مجلس از دلار ۳۸ هزار تومانی!
عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس زنگ پایان نشست علنی امروز (سه شنبه، ۲۲ آذر ماه) مجلس شورای اسلامی را رأس ساعت ۱۱ و ۵۷ دقیقه به صدا درآورد و گفت: نشست بعدی روز (چهارشنبه، ۲۳ آذرماه) رأس ساعت ۷:۴۵ با ادامه بررسی دستور کار نشست علنی برگزار خواهد شد.
 
رمضانعلی سنگدوینی عضو کمیسیون انرژی مجلس تدر صحن علنی مجلس گفت: آقای رئیسی، وزیر اقتصاد، رئیس کل بانک مرکزی، خبر دارید نرخ دلار به ۳۸ هزار تومان رسیده است؟ چه خبر است؟ مردم چه کار کنند؟

این نماینده مردم در مجلس گفت: آقای رئیسی، وزیر اقتصاد، رئیس کل بانک مرکزی، خبر دارید نرخ دلار به 38 هزار تومان رسیده است؟ چه خبر است؟ مردم چه کار کنند؟ گرانی کالا، اقلام و نیازهای خانواده و بسته شدن بانک ها برای وام خرد مردم چه وضعیتی است که برای مردم ساخته اید؟ مردم گرفتار هستند و به وام های خرد نیاز دارند. مردم در اجاره مسکن با مشکل مواجه هستند.

نحوه اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت

وزیر بهداشت در صحن علنی گفت: یکی از مشکلات موجود در کشور که طی دهه پیش رو به یکی از مشکلات و مسائل اصلی تبدیل خواهد شد، موضوع سالخوردگی جمعیت است. ما فقط یک دریچه هفت ساله داریم و اگر طی این فرصت جمعیت افزایش نیابد دچار بحران می‌شویم.
 
پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خواستار تشکیل کمیسیون ویژه ای برای نظارت بر اجرای قانون جوانی جمعیت شد چرا که ماموریت کمیسیون مشترک طبق آئین نامه داخلی مجلس پس از تصویب قانون به پایان رسیده است.
حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت مجلس قانون جوانی جمعیت را افتخار مجلس یازدهم برشمرد و از اینکه این قانون در مناطق مرزی کشور اجرا نمی‌شود، انتقاد کرد.
 
رحمانی نماینده مردم مشهد در مجلس گفت: با وجود تصویب و تأکید قانون، دبیرخانه ستاد ملی جمعیت هنوز تشکیل نشده است.
 
سید کاظم فروتن دبیر ستاد ملی جمعیت گفت: یک سال از تصویب قانون مجلس می‌گذرد اما هنوز ما تبلیغات لازم را در مراکز لازم نمی‌بینیم. قبلا مطرح می‌کردند فرزند کمتر زندگی بهتر چرا اکنون ما نمی‌گوییم "فرزند بیشتر، زندگی بهتر"، چرا روی این شعار کار نمی‌کنیم، وزارت ارشاد، رسانه ملی و ... باید روی این موضوع کار کنند.
علی اکبر علیزاده برمی در نشست علنی مجلس شورای اسلامی  پس از قرائت گزارش مشترک کمیسیون‌های فرهنگی، اجتماعی و بهداشت و درمان در مورد نحوه عملکرد دستگاه‌های مسئول در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، گفت: قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت یکی از بهترین قوانین مجلس است و مجلس وظیفه خود را در رابطه با این قانون انجام داد اما ستاد ملی جمعیت تقریبا کار خاصی را انجام نداده است.

فاطمی امین کارت زرد گرفت

 نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی سوال جلال رشیدی کوچی به همراه جمعی از نمایندگان از وزیر صمت درخصوص دلایل افزایش قیمت خودرو توسط خودروسازان علی رغم دستور و تاکید صریح رییس جمهور و مخالفت مجلس، با ۱۱۰ رأی موافق، ۱۲۵ رأی مخالف و ۱۰ رأی ممتنع از مجموع ۲۵۲ نماینده حاضر در صحن از توضیحات وزیر قانع نشدند و به وی کارت زرد دادند.

اولین خودروهای وارداتی هفته آینده در گمرک خواهد بود

سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه، ۲۲آذر ماه) مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال جلال رشیدی کوچی مبنی بر علت افزایش قیمت خودرو توسط خودروسازان علیرغم دستور و تأکید صریح رئیس جمهور و مخالفت مجلس با بیان اینکه بحث شیرین خودرو باعث شده که به طور مرتب در صحن برای پاسخ‌گویی به سوالات نمایندگان حاضر شوم، گفت: اگر به دنبال تعادل در بازار خودرو هستیم باید عرضه و تقاضا را به هم نزدیک کرد و هر چقدر شکاف عرضه و تقاضا بیشتر باشد بازار متلاطم‌تر و تحت تأثیر نرخ ارز خواهد بود.

وی افزود: در ۸ ماهه اول سال جاری نسبت به ۸ ماهه سال گذشته ۳۲ درصد عرضه خودروی سواری افزایش پیدا کرد و همچنین در آبان ماه ۱۲۲ هزار دستگاه انواع خودروهای سبک و سنگین تولید شده که تولید آبان ماه سال جاری رکورد ۵ ساله را شکست. همچنین خودروهای سنگین نیز ۱۷۶ درصد افزایش پیدا کرد و بر روی توازن تولید کنندگان متمرکز شدیم.

عضو کابینه دولت سیزدهم ادامه داد: سال گذشته خودروسازانی غیر از ایران خودرو و سایپا حدود ۷۰ هزار خودرو تولید کردند و در سال جاری به ۲۰۰ هزار دستگاه رسیده است، یعنی سهم تولید خودروهای از ۷ درصد به ۱۵ درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

رشیدی کوچی در تشریح سوال از وزیر صمت

 این نماینده مجلس گفت: در ۲۵ مهر ۱۴۰۰ در حاشیه نشست اتاق بازرگانی نیز آقای فاطمی امین عنوان کرده است برنامه ای داریم تا قرعه کشی خودرو به زودی حذف شود، آیا قرعه کشی خودرو حذف شده، امروز انتهای سال ۱۴۰۱ قرار داریم ولی همچنان لاتاری برای قرعه کشی خودرو راه انداخته ایم.

دستور کار مجلس امروز

جلسه علنی مجلس شورای اسلامی امروز (سه‌شنبه، ۲۲آذر ماه) به ریاست دکتر محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی راس ساعت ۸و۵دقیقه و با حضور ۱۹۳ نفر از نمایندگان آغاز شد.

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی دستور کار صحن علنی امروز را به شرح زیر قرائت کرد:

سوال جلال رشیدی کوچی نماینده محترم مرودشت،ارسنجان وپاسارگاد و تعداد دیگری از نمایندگان محترم از وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت

گزارش مشترک کمیسیون های فرهنگی، اجتماعی و بهداشت و درمان در مورد نحوه عملکرد دستگاههای مسئول در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت

سوال ابوالفضل ابوترابی نماینده محترم نجف آباد، تیران و کرون و تعداد دیگری از نمایندگان محترم از وزیر محترم دادگستری

گزارش کمیسیون اجتماعی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق وتفحص از عملکرد صندوق بازنشستگی کارکنان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران

ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه یک فوریتی معافیت واردات مواد اولیه دارویی،شیرخشک و تجهیزات پزشکی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده

گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری درمورد طرح اصلاح تبصره(۴)بند(۳)ماده واحده قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی و تخصصی

گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه یک فوریتی پروتکل اصلاحی موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری عراق به منظور اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و تبادل اطلاعات در مورد مالیات های بر در آمد و سرمایه

گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه  یک فوریتی پروتکل (تمدید) موافقتنامه موقت تشکیل منطقه آزاد تجاری بین  جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا و دولت‌های عضو

بررسی تقاضای دو فوریت در خصوص لایحه الحاق یک بند به ماده ۱۰۹ قانون مجازات اسلامی

بررسی تقاضای دو فوریت درباره طرح اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیر مجاز.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها