|
کدخبر: 281375

گزارش اختصاصی گسترش نیوز؛

مجلس با معافیت مالیات این اقلام موافقت کرد

نمایندگان مردم در مجلس با کلیات لایحه یک فوریتی معافیت واردات مواد اولیه دارویی، شیرخشک و تجهیزات پزشکی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده موافقت کردند.

سیاست داخلی مجلس با معافیت مالیات این اقلام موافقت کرد

عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس زنگ پایان نشست علنی امروز (یک‌شنبه، ۲۰ آذر ماه) مجلس شورای اسلامی را رأس ساعت ۱۱ و ۵۸ دقیقه به صدا درآورد و گفت: نشست بعدی روز (سه‌شنبه، ۲۲ آذرماه) رأس ساعت ۷:۴۵ با ادامه بررسی دستور کار نشست علنی برگزار خواهد شد.

نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه ۲۰ آذرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه یک فوریتی معافیت واردات مواد اولیه دارویی، شیرخشک و تجهیزات پزشکی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده، با کلیات این لایحه با ۱۶۰ رأی موافق، ۱۸ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۶ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

مهدی طغیانی نماینده مردم اصفهان در مجلس بعد از قرائت متن گزارش کمیسیون اقتصادی پیرامون بررسی لایحه مذکور گفت: این لایحه که در شهریورماه توسط دولت در قالب دو فوریت به مجلس تقدیم شد و نمایندگان با یک فوریت آن موافقت کردند، در آن دولت تقاضا کرده بود که مواد اولیه مورد نیاز برای تولید دارو و شیرخشک و قطعات یدکی ساخت و تجهیزات مصرفی پزشکی و توانبخشی و... که فاقد مشابه تولید داخل هستند، معاف از مالیات بر ارزش افزوده شوند.

آمریکایی که نگران مهسا امینی است در یکسال ۳۲ زن را کشته

روح الله عباسپور در نشست علنی مجلس در نطق میان دستور گفت: آنگونه که استحضار دارید، کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه ای را با ۸۰ رای موافق، ۲۸ رای مخالف و ۶۸ رای ممتنع علیه ایران به عنوان ناقض حقوق بشر به تصویب رساند، این قطعنامه توسط کانادا به تأسی آمریکا و دیگر دوستانش تهیه شده بود. این محکومیت که سرتاپا کذب است به بهانه حقوق زنان، کودکان، ازدواج اجباری کودکان، عدم دسترسی زنان و دختران به آموزش ابتدایی، متوسطه و حقوق فرهنگی و اعدام به تصویب رسید.

موافقت با طرح دوفوریتی قانون حمایت از جمعیت

نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۲۰ آذرماه) مجلس شورای اسلامی با ماده واحده طرح دوفوریتی الحاق یک ماده به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با ۱۵۷ رأی موافق، ۴ رأی مخالف و ۹ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۳ نماینده حاضر در صحن علنی موافقت کردند.

براساس این گزارش همچنین وکلای مردم در خانه ملت، در جریان بررسی طرح مذکور، بند ب آن را مصوب کردند.

مستمری متوفی به فرزندان ذکور محصل در تمامی دانشگاه ها پرداخت می شود

نمایندگان در جلسه علنی امروز (یک‌شنبه، ۲۰ آذر ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح استفساریه بند (۳) ماده (٤٨) قانون حمایت خانواده با کلیات این طرح با ۱۳۰ رأی موافق، ۲۶ رأی مخالف و ۱۱ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۹ نماینده حاضر و با جزئیات آن با ۱۴۵ رأی موافق، ۲۰ رأی مخالف و ۱۲ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۸ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

نمایندگان مجلس با طرح استفساریه بند (۳) ماده (۴۸) قانون حمایت خانواده در خصوص حقوق وظیفه فرزندان اناث موافقت کردند.

تذکر نمایندگان درباره بیانیه مشترک چین و کشورهای منطقه

جمعی از نمایندگان در نشست علنی مجلس تذکراتی را نسبت به بیانیه مشترک اخیر چین و برخی کشورهای منطقه درخصوص جزایر سه گانه ایران مطرح کردند.

مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس یازدهم با اشاره به این بیانیه گفت: به مسئولان چینی تذکر می دهیم که در مسیر کجی که صهیونیست ها و محور عبری-عربی طراحی کرده اند، خودشان را قرار ندهند و به مسیر درست بازگردند.

علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس نیز با بیان اینکه اینکه رئیس جمهور چین باید مراقب باشد و فریب عروسک های کوکی کشورهای حاشیه خلیج فارس را نخورد، تصریح کرد: رئیس جمهور چین در این سفر نشان داد که فریب خورد و در این رابطه جزایر سه گانه، ایرانی بوده، هست و خواهد ماند و هر کسی بخواهد در این حوزه ورود کند، با برخورد نظام جمهوری اسلامی مواجه خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه دولت چین باید به پیمان شانگهای وفادار باشد، تصریح کرد: در بند ۲ اساسنامه این پیمان به تمامیت ارضی جمهوری اسلامی اشاره شده و کاش رئیس جمهور چین در این مورد با مشاوران خود مشورت می کرد.

سلمان اسحاقی نماینده مردم قائنات و زیرکوه در مجلس یازدهم با یادآوری بیانیه مذکور گفت: ما در مورد مبادلات بین کشورها ناراحت نیستیم، اما یک توصیه به سرمایه گذاران چینی داریم که احوالات خاشقچی را بخوانند و مراقب ابزارآلاتی که هنوز در دست بن سلمان هست، باشند و از خود حفاظت کنند.

محمدرضا احمدی نماینده مردم رشت در مجلس یازدهم نیز در تذکری خطاب به دولت چین گفت: مراقب اظهارنظر خود درباره تمامیت ارضی کشور قدرتمند ایران باشید؛ ایران قدرتمند در ۸ سال دفاع مقدس به تمام ابرقدرت های جهان نشان داد که اجازه نخواهد داد وجبی از خاک خود در طمع دیگران قرار گیرد.

موافقت مجلس با طرح خدمت پزشکان در مناطق محروم

نمایندگان در جلسه علنی امروز (یک‌شنبه، ۲۰ آذر ماه) مجلس شورای اسلامی با بررسی اولویت‌دار طرح اصلاح تبصره (۴) بند (۳) ماده واحده قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلی تکمیلی و تخصصی با ۱۴۱ رأی موافق، ۳۹ رأی مخالف و ۱۲ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۴ نماینده حاضر در صحن علنی موافقت کردند.

انتقاد نماینده مجلس انتقاد از تاخیر دولت در تقدیم لایحه بودجه سال ۱۴۰۲

 نایب رئیس مجلس در پاسخ به تذکر نماینده کرمان درخصوص تاخیر دولت در تقدیم لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ به مجلس، گفت: براساس ماده ۱۸۲ آیین نامه، دولت موظف است حداکثر تا ۱۵ آذرماه لایحه بودجه را تقدیم مجلس کند، هیات رئیسه مجلس نیز در نشست امروز خود وضعیت لایحه بودجه را بررسی خواهد کرد.

واکنش نایب رئیس مجلس درباره بیانیه عربستان و چین

علی نیکزاد ثمرین در نشست علنی مجلس در نطق پیش از دستور خود گفت: خدمت مردم شریف ایران اسلامی و نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی، عرض سلام، ادب و احترام دارم. به روح بلند و ملکوتی امام راحل عظیم الشان(ره)، شهدای والامقام از صدر اسلام تاکنون درود و صلوات می‌فرستیم و ایام شهادت حضرت زهرای مرضیه (س) را تسلیت عرض کرده و برای رهبر حکیم انقلاب آرزوی سلامتی و طول عمر با عزت داریم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: سیاست نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، به رهبری امام امت(ره) و رهبر حکیم انقلاب اسلامی این بوده است که نه سلطه گر باشد و نه سلطه پذیر. سیاست حُسن همجواری با همسایگان، همواره به عنوان یک اصل ثابت در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران مورد توجه قرار گرفته است و نظام مقدس اسلامی ثابت کرده همواره یک دوست و پشتیبان بزرگ برای همسایه های خود بوده است.

وی ادامه داد: دفاع جانانه ملت ایران از ملت و دولت عراق در هجوم وحشیانه داعش به این کشور، نمونه خوبی از سیاستِ خیرخواهی نسبت به همسایگان است. اما نظام مقدس اسلامی در عین رحمت، نسبت به همسایگان خود در برابر هر شرارتی، محکم و قاطع و کوبنده برخورد می‌کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: ما طالب همسایگانی آباد، امن و دارای رونق اقتصادی هستیم، اما در عین حال اگر شاهد بلندپروازی‌های خارج از حد و اندازه باشیم، پاسخ ایران مقتدر و قوی، پشیمان‌کننده خواهد بود، چه بلندپروازی در تغییر مرزها و کاهش یک همسایه باشد، چه اجازه دادن به گروهک‌های مزدور در اقلیم غرب کشور باشد و چه یاوه‌گویی در برابر جزایر سه‌گانه متعلق به جمهوری اسلامی ایران باشد.

جلسه علنی مجلس آغاز شد (۲۰ آذر)

جلسه علنی مجلس شورای اسلامی امروز (یک‌شنبه، ۲۰ آذر ماه) به ریاست علی نیک زادثمرین نایب رئیس مجلس شورای اسلامی راس ساعت ۱۴ و۸ دقیقه و با حضور بیش از دو سوم از نمایندگان آغاز شد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها