|
کدخبر: 278608

موشک شیطان متوقف نمی شود! + عکس

روسیه موشک بالستیک قاره پیما جدید با قابلیت حمل کلاهک هسته ای را آزمایش کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در این خصوص گفته‌است که دشمنان مسکو را وادار به توقف و تفکر می کند.

سیاست داخلی موشک شیطان متوقف نمی شود! + عکس

بر اساس گزارش ها موشک مورد انتظار Sarmat برای اولین بار از پلستسک در شمال غربی روسیه آزمایش شده و به اهدافی در شبه جزیره کامچاتکا در فاصله نزدیک به ۶۰۰۰ کیلومتری (۳۷۰۰ مایل) اصابت کرده است.

سرمت توسط تحلیلگران غربی شیطان ۲ نامیده شده است، این موشک از جمله موشک های نسل بعدی روسیه است که پوتین آن را "شکست ناپذیر" نامیده و شامل موشک های مافوق صوت کینزال و آوانگارد نیز می شود.

سرمت یک موشک بالستیک قاره پیما است که قابلیت شلیک اتمی را دارد. این موشک با قابلیت حمل اتمی را می توان با ۱۰ کلاهک یا بیشتر روی هر موشک مستقر کرد.

موشک بالستیک قاره پیمای فوق سنگین Sarmat برای فرار از سیستم های دفاع ضد موشکی با مرحله تقویت اولیه کوتاه طراحی شده است و به سیستم های نظارتی دشمن یک پنجره کوچک برای ردیابی می دهد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، با وزن بیش از ۲۰۰ تن و توانایی حمل کلاهک های متعدد، می گوید این موشک می تواند به هر هدفی در زمین برخورد کند.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که این آزمایش در پایگاه فضایی پلستسک در شمال روسیه "با موفقیت" انجام شد. این وزارتخانه گفت: «سرمت» قوی‌ترین موشک با بیشترین برد انهدام اهداف در جهان است که توان رزمی نیروهای راهبردی هسته‌ای کشورمان را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد.

 

منبع: خبر آنلاین

ارسال نظر