|
کدخبر: 274070

واردات گاز اسپانیا از روسیه ۲ برابر شد

تحریم های غرب علیه روسیه تاثیر چندانی بر مسکو نداشته، به طوری که شرکت گاز اسپانیا موسوم به اناگس روز دوشنبه اعلام کرد حجم گاز خریداری شده اسپانیا از روسیه در ماه اوت (مرداد) نسبت به مدت مشابه سال قبل به میزان ۱۰۲.۲ درصد افزایش داشته است.

این شرکت تاکید کرد که اسپانیا در ماه اوت ۴ هزار و ۵۰۵ گیگاوات ساعت گاز از روسیه خریداری کرده در حالی که در مدت مشابه سال ۲۰۲۱، این رقم ۲ هزار و ۲۲۸ گیگاوات ساعت بوده است.

در نتیجه، ۱۱.۸ درصد از گاز وارداتی اسپانیا در اوت سال جاری از روسیه تامین شد و بدین ترتیب مسکو پنجمین عرضه کننده بزرگ گاز به این پادشاهی (اسپانیا) پس از آمریکا، الجزایر، نیجریه و فرانسه است.

در مجموع، اسپانیا در هشت ماه سال ۲۰۲۲ رقم ۳۲ هزار و ۷۷۰ گیگاوات ساعت گاز از روسیه خریداری کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، به میزان ۲۲.۸۸ درصد رشد داشته است.

روسیه برای خروج اروپا از بحران گازی شرط گذاشته است.

«ویاچسلاو ولودین رئیس دوما (پارلمان) روسیه روز جمعه با تاکید براینکه تحریم های غرب علیه روسیه منجر به بحران انرژی برای دولت های غربی و اروپایی شده است، گفت: امنیت انرژی اروپا بدون روسیه غیرممکن است.

وی با انتقاد از تحریم های غرب علیه مسکو یادآور شد که تحریم های اعمال شده علیه روسیه منجر به بحران انرژی در دولت های اروپایی شده که خود مسبب آن بودند و به همین دلیل بود که امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه برای رفع معضل کمبود گاز به الجزایر رفت اما توفیقی به دست نیاورد.

تنش روسیه با غرب در مسئله اوکراین پس از گذر از فاز سیاسی و نظامی به فاز اقتصادی رسید. تقریبا بلافاصله پس از آغاز فاز نظامی تنش روسیه و غرب در سرزمین اوکراین، فاز اقتصادی این درگیری میان روسیه و غرب آغاز شد. جبهه غرب به رهبری آمریکا تحریم‌های اقتصادی خود علیه اقتصاد روسیه را رونمایی و اجرا کرد.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها